24 Kasım 2013 Pazar

Güney kore'de yaşam ve öğrenci olmaya dair kısa notlar

뿌잉뿌잉 ^-^v

GÜNEY KORE'DE YAŞAM & ÖĞRENCİLİK

Arkadaşlar Kore'ye ilk geldiğimde yaşadığım zorlukları unutamadığımdan... sizinde aynı şeyleri yaşamanızı istemediğim için, bana özel mesaj ile sorduğunuz, Kore hakkındaki soruları yanıtsız bırakmamaya çalışıyorum. Bugün ben size yardım edeceğim, yarın siz başkalarına, böylece bu çark dönecek, kimse zorluk çekmeyecek inşallah...

Mesaj attıktan hemen sonra cevap veremeyebilirim, mesajınızı okumuş olmama rağmen, hemen cevap verememişsem! ya derste okumuşumdur ya başka birşey yaparken...eve gittiğimde yorgun değilsem cevaplarım merak etmeyin...

(an itibari ile ~şunu farkettim insanın ana dili de olsa o dili gerçek hayatta uzun süre kullanmayınca o dil bozuluyor...kaldıki türkçem ile övünen ben bile böyleyse :D ....başka dili konuştukça türkçe olarak değil, ingilizce ve korece olarak düşünüyorsunuz, o dilin kuralları ile türkçenin dilbilgisi kuralları yer değiştiriyor ister istemez.... yüklem ve özneler karışıyor...bu durum için ayrıca özür dilerim, oraya dönünce düzelir umarım :D)

Bazı bilgileri özet geçmek istiyorum;

- Kore'deki hayat dizi ve dramalardaki gibi değil...Bunları izleyip etkilenerek gelmeyi düşünüyorsanız hiç gelmeyin....

- Kariyer ve gelecekte para kazanmak için öncelikle Amerika, Kanada, İngiltere veya Japonya'daki bir üniversiteye gitmeye bakın...Koredeki üniversiteler son tercihiniz olsun...Birde okuduğunuz bölümüde düşünün gemicilik ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili bir alandaysanız Amerikayı falan boşverip direkt koreye gelebilirsiniz...

- Hali hazırda bir lise öğrencisiyseniz gelecek hedefleriniz olsun ama kore ile alakalı gençlik hayallerinizi bastırmaya çalışın, önce lise diplomanızı edinin lütfen...amacınız o olsun...

- Gelen sorular üzerine....Erasmus sizi koreye göndermez, erasmus sizi avrupa birliğindeki üniversitelere gönderir...wat yani work and travel ise amerikaya...uzakdoğuya gönderen benzer bir program duymadım, görmedim...

- Kore'de yaşayan insanları kıskanmanıza, farklı bir gözle takip etmenize gerek yok. Koreye gelmekte sorun yok. asgari ücret ile 2 ay bir işte çalışıp etihad gibi bir arap firmasından uçak bileti aldığınız taktirde vizesiz kolayca gelip ziyaret edebileceğiniz bir ülkedir güney kore....Mesela ben kuzey koreye, moğalistana, güney afrikaya, himalalaya, kanyonlara giden adamları kıskanırım ve gıpta ile takip ederim, buralara gitmek ya zor ya tehlikelidir ama kore öğle değil...istanbuldan ankara uçmakla bir farkı yok sadece uçak bileti pahalı...Gözünüzde fazla büyütmeyin lütfen...Hiç zor birşey değil, bide kafa dengi bi kanki bulup beraber gelirseniz super bir gezi sizi bekliyor demektir....

- Koreye kısa bir süreliğine geldiğinizde etkilenebilirsiniz, ama uzun süre burada yaşayıp günlük hayatın içine girince madalyon'un diğer yüzü ile karşılaşıyorsunuz...Bir akrabanıza 1 günlüğüne ziyarete gittiniz diyelim, ne kadar mutlu bir aile!!! herşey yolunda görünüyor gibi bir izlenimle oradan ayrılabilirsiniz ama bir şekilde o ailenin içinde 6 ay veya daha uzun bir süre yaşamaya başlayınca durumun eski ziyaretler gibi olmadığını göreceksinizdir...

- Kore'de yaşayan başka blok sahiplerinin yazılarını okuyun ama okuduğunuz yazarın cinsiyetini, kore de ne aradığını, medeni hali ve kaç yaş aralığında olduğunu göz önünde bulundurun...Çünkü korede kız ve erkeklerin hayatı ve anlattıkları şeyler farklı olacaktır...18-24 yaş arası birisinin hayatı farklı, 25-32 yaş arası farklı, 33 üstü farklı olacaktır...Okuduğunuz Kore'de yaşayan yazar; Korede böyle birşey yok veya var dediği şeyler siz oraya gittiğinde farklı olacaktır...Örneğin; 4 yıl kore de yaşayan bir blogçu "-Korede bu yok, bunu hiç görmedim" dediği şeyi ben gittiğim ilk hafta görmüştüm...Bir başka blogda sarhoş korelilerin sokakta yaptıkları yazı ve resimlerle anlatılmıştı...Ama ben şimdiye kadar sokakta sarhoş koreli hiç görmedim, bunun sebebi, ben gece 22.00 den sonra sokakta olmaktan hoşlanmıyorum, bu olabilir veya yaşadığım mahalle faklıdır...

Koreden 10 tane Koreliyi alıp birini izmire, birini istanbula birini rizeye birini şırnak'a birini ankaraya birini muğlaya göndersek ve hepsinden bir hikaye istesek hepsinin anlattığı şeyler farklı olacaktır...Kore'de böyle işte...Daegu ve Busan da farklı bir korece konuşuyorlar mesela, onlar konuşunca hiçbirşey anlamıyorum :D evet evet haklsın, cool falan diyorum xD O kadar farklı yani :D

- Kore kültürüne gönülden bağlı hanım kız arkadaşlarımızın sayısı çokca...Bana Koreli erkekleri soranlarda var :D Facebook'ta cinsiyetim görünmüyor mu ne!! :P Dizilerde gördüğünüz yardımsever, herzaman gülen, şirinlik yapan, puing puing yapan koreli erkekler sizi aldatmasın lütfen :D Bir şekilde koreye gelirseniz, koreli erkeklerle takılırken dizi ve filmlerden etkilenip kendinizi güvende hissetmeyiniz, akıllı ve hazırlıklı olunuz. Yani haberlerde tecavüzcü türk erkekleri, dayakçı türk erkekleri, karısını öldüren türk erkekleri haberlerinden etkilenip türk erkeklerini tehlikeli, kore erkeklerini ise bunları yapmayan melekler olduğunu düşünmeyiniz, yalnız başınıza özel odaların olduğu norebang, dvdbang, videobang gibi yerlere gitmeyiniz...Çok şey gördüm, duydum ...bir gün anlatırım bunları...

- Koreye gelmeden gideceğiniz yeri iyi araştırın, youtube videolarını izleyin, google map'ten haritasını ezberleyin...Ben geldiğimde havaalanı kapısından bavulumla çıkıp hemen solumdaki gişeden bilet alıp, otobüse binmiş ve 50 dakika sonra seoul'e varmıştım. Otobüsten indikten sonra bavulumu elime alıp etrafa şöyle bir baktığımda, heryer tanıdık geliyordu, aa jessica kitchen aa french bugette derken kalacağım yeri, okulumu bulmuştum, kimseye sormadım sanki 40 yıldır orada yaşayan birisiydim...

- Birde sizi empati yapmaya davet ediyorum..Siz bir Türk genci olarak Türkiye'deki her üniversite de eğitimin ne kadar olduğunu, X bir Türk üniversitesinde hangi bölümlerin olduğunu bilebiliyor musunuz? İşte bende her Kore üniversitesini bilmiyorum...Size sadece kendi eğitim aldığım üniversite konusunda yardımcı olabilirim...

Son olarak koreye gelen öğrencilerin farklı hikayeleri var, kimi değişim öğrencisi olarak gelmiş, kimi full burs kazanıp gelmiş, kimi kore-gazi yardımı ile gelmiş kimi direkt öğrenip yoluyla gelmiş...Hepsinin başvuru yöntemleri farklı...En büyük arkadaşınız okumayı düşündüğünüz üniversitenin web sayfasıdır...

*** Kore'de eğitim, Üniversiteye nasıl başvurulur? Koreye ucuz uçak bileti nasıl bulunur, Kore'de ne nerede dir gibi konuların yer aldığı bir resimli makale hazırlıyorum...%40'ı bitti sayılır, bitince bu sorularınızın cevaplarını bulabilecekssiniz... ***

Nisan'dan sonra şu siteyide kontrol etmeyi unutmayın; www.godesu.com

파이팅! ㅋㅋ

9 yorum:

  1. benim en büyük hayalim güney korede üniversite okumak sen bu konuda çok şanslısın her ne olursa olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Neden gelecek ve kariyer icin korede lisans egitimi son planda olsun

    YanıtlaSil
  3. Mevlana programiyla kore ye gelinebiliyormus. Bi donemlik öğrenci olarak gelecek birine onerilerin neler? Yani sunu kesinlikle yapmalisin yada sunu yapmamalisin dicegin seyler? :) bi de bi turk (musluman oldugunu umuyorum :) ) olarak cok zorlanilacak bi ulke mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şey ben bir sitede okudum çok az türk varmış koreliler hiristiyanlığı çok seviyormuş o yüzden fazla heveslenme cami var uzakmış :(

      Sil
    2. şey ben bir sitede okudum çok az türk varmış koreliler hiristiyanlığı çok seviyormuş o yüzden fazla heveslenme cami var uzakmış :(

      Sil
  4. Koreceyi nasıl öğrendin. Kolay olmadığını biliyorum ama orada kaldıkça mı öğrendin yoksa Türkiye de mi öğrendin... Türkiye de öğrendiysen Nerede öğrendin...

    YanıtlaSil
  5. Ben lise 3 geçtim ve bizim burdaki uludağ üniversitesinde okumak istiyorum ben bir kaç araştırma yaptım ve korede öğrenciler çok çalışıyorlar mış sizden rica etsem benim için bu yöntemleri öğrenir misiniz? 제발요 !

    YanıtlaSil
  6. Ben lise 3 geçtim ve bizim burdaki uludağ üniversitesinde okumak istiyorum ben bir kaç araştırma yaptım ve korede öğrenciler çok çalışıyorlar mış sizden rica etsem benim için bu yöntemleri öğrenir misiniz? 제발요 !

    YanıtlaSil
  7. Knk ya sen video da çeviri yapıyorsun demi bloğun süper yaa

    YanıtlaSil