6 Ocak 2014 Pazartesi

Kore'de görünce şaşırdığım, ender enteresan şeyler

Zaten ilk gün havaalanı içinde metroya binince şaşırmış, otobüs yol ortasında bırakınca afallamıştım. Ne de olsa farklı kültür farklı ülke, farklı insanlar ama Türkiye'den de tanıdık benzer şeylerde vardı oralarda, hiç burada olmicak şeylerde...Ama çoğu Kore'ye gidip gören kişiler bunları anlatmamış, biraz spoiler olsaydı iyi olurdu, aklıma gelen ilginç şeyleri yazıyorum, hatırladıkça editlerim ve çoğu anlatacağım şeylerin fotoğraflarınıda aşağıya ekliyorum, bakıp karşılaştırırsınız; Güvercinler; Ben bunlardan Türkiye'de çok korkuyordum, olur olmadık meydanlarda sürüsünü besliyorlardı, evet Kore'de de vardı. Yaşadığım mahalle Sinchon da hiç denk gelmesem de özellikle Suwon meydanlarda falan baya vardı. Pamuk şeker; Eskiden sokaklarda el arabasında pamuk şeker yapıp satarlardı, aynı arabalardan Kore'de de görünce şaşırdım ama çoğunlukla Kore'de çok büyük, sevimli şekilli şukullu pamuk şekerciler vardı. Starbucks da kahve üzerine bile pamuk şeker koymuşlardı, starbucks da ayrı bi olay her yerde var. Ayrı yere yazmiyim yeri gelmişken bunların hepsi var kore de; dominos pizza, kfc, carrefour, ikea falan...(bu arada ikea dan mobilya almak yerine korede homeplus diye biyer var oradan alabilirsiniz hem ücretsiz getiriyolar hem güzel şeyler var) Daiso denen maketlerde ise ucuz tava tencere falan vardı, koreye gider gitmez ilk bakılcak yer o marketler. Kestane; Bir Bursalı olarak sokaklarda arabalarda kestane pişirilip yendiğini görünce bi aaa yapmıştım:D onların kültüründe de bu yaygın sevilen bir şeymiş, daha çok festivallerde falan duruyorlar ama kışın bazı meydanlarda falan görebilirsiniz. Kestane şekeri falan görmedim:D birde kore'ye gelmeden önce myeondong sokaklarında uzun bir külah dondurma yendiğini görmüştüm; giip kendim yiyince şok oldum çünkü donundurma tadı çok kötüydü. süt tadı yok su tadı alıyordun bunu da not düşeyim aklıma gelmişken. Fırın tatlı patates; Bu arada aşağıdaki 3. fotoğraf kestane değil patatesciye ait. kestane arabasında kabuğu ile patates satıyorlar gongom mu gungam mı ne diyorlar ona adını unuttum. o patates bizimkine benzemiyor, Türkiye'de hiç görmedim, tadı da güzel değil bence. Sınıfınızda falan güney amerikalı bir arkadaşınız varsa özellikle Perulu. Patates isteyin, ben böyle birşey görmedim, hayatımda yediğim en güzel patates, madem bu kadar güzel neden Türkiye'de birisi tohumlarını falan getirip satmaz ki, acaba iklimden dolayı mı, bilen birisi aydınlatabilir beni belki. Solucan atıştırmalığı; Otobüste tatlı sevimli Koreli bir kız cips kutusu gibi bişi açıp yemeye başladı. Bana da verince baktım kuru patates parçası gibi maalesef yedim. ne bu ya dedim. Bontegi dedi. (google görsellerde bakmak isterseniz bu kelime ile bakın "번데기" ) peki ne bu mısır mı patates mi dedim ağaç solucan böceği dedi. Çok şükür böcekte yemiş olduk sayesinde. Koreliler bu bontegi denen böceğe bayılıyorlar resmen, kurutup cipsinide yapıyorlar, eritip tatlısını reçelinide, yemeklerin içine koyuyorlar (öyle her gördüğünüz çorbaya yemeğe atlamayın) pizza üstüne de koyuyorlar, he birde şekerli su içinde canlı canlı da yiyorlar bu böcüğü, görüntüsüde iğrenç ya, deneyenler tadını bana yazabilirler ben denemedim, belki güzeldir tavsiye ederiz, başka arkadaşlar yer :S Şemsiye koyungacı; Kore marketlerde siyah üçgen şeklinde pirinç keki var onlardan alıp yerdim ara sıra, yine onlardan alıp sınıfa girene kadar yedim, kapıdan girip sağdaki çöp gibi şeye çöpü attım. sınıfa benden sonra girenler benim çöp attığım şeye şemsiyelerini koymaya başladılar :S şemsiyelikmiş o. iyide niye çöp kutusuna benziyor ve niye kapının önünde. yaşanılan sınıf, oda gibi yerde çöp kutu olmazmış bunu da öğrenmiş olduk. Gamebang, videobang, dvdbang, PCbang; Kore sokaklarında görebileceğiniz sonuda bang olan yerler var. mesela pcbang denen yer bildiğin internet cafe. bizim ülkemizde yavaş yavaş modası bitiyor ama orada hala popüler çünkü bu adamlar deli gibi online oyun oynuyorlar. video ve dvd bang denen yerler ise dvd seçiorsun minik bir odaya girip televizyonda film izliyorsun. bu devirde hala dvd de film izlemek falan var mı derseniz, hala çok yoğun orada çünkü adamların amacı film izlemek değil o odada, kızarkadaşı ile birlikte gidiyorlar yalnız kalmak için veya 1.5 saat uyumak için falan kullanıyorlar ve günümüzde de yoğun. gamebang denen yer ise bildiğin playstation da oyun salonu, arcadebang vardı, o da bildiğin atari salonu. Kissbang; Bu bang başka bir bang :S sinchon da beni Çinli arkadaşım bi yere götürdü, bak sana ne göstercem diye. goshiwon, hasukjib denen öğrenci evlerinin bol olduğu bi sokağa daldık ewha üniversitesinin karşısıda, bi apartman gibi bi yere gittik, çaldı kapıyı, kızın biri aldı bizi içeri, ben sandım bi tanıdığının evine geldik beraber çıkıp biyere gitçez falan. gittiğimiz yer bildik apartman. neyse kız geldi yanıma oturdu cep telefonunu çıkardı bana birkaç kız fotoğrafı göstermeye başladı bu kızlardan birini seç dedi, şu kız dedim sonra bana diş fırçası ve macunu verdi git dişlerini fırçala gel, seçtiğin kız derste 15 dakkaya gelir falan diyince ben kaldım öyle, nerdeyiz dedim habokşi ne iş bu dedim...bu gittiğimiz yer kore'de kissbang denen biyermiş. ben o kadar dizi film izlemiştim, ne biliyim o kadar koreli arkadaşım olmuştu böyle biyer hiç duymamıştım. Bu kissbang in farkı şuymuş, onların söylediğine göre; sevgili olamican güzellikte kızlarla 10 dakika falan öpüşüyormuşsun, sadece öpüşme başka birşey yok ve gelen kızlar bildiğin eğitimli üniversiteli kızlar, kız dersten çıkıp oraya gidiyordu, kopmuştum ya, ben burdan çıkıp facebookuma hemen ileti yazmıştım sonra bloğumada yazdım. siz böyle bi yer duymuş muydunuz?:D Genelev; Adı gelmişken Kore'de böyle yerler var. birisine telefon ararken iğrenç bir mahallede görmüştüm, diğer asıl yerde Türk yemeği ararken tesadüfen gördüğüm itaewon da. Beni üzen kısmı şu oldu kızlar büyük camlı ışıklı yerin önünde kendilerini gösteriyorlar ve çekikgözlü olmayanları içeri sokmuyorlar. sadece koreli ve japonları sokuyorlarmış, neden öyle bilmiyorum, sormadım da, bilen birisi yazabilir belki. Kondom shop; Düşünün bi dükkan olsun herşeyi heryer kondom olsun. yani dükkandaki herşey kondom, birde böyle hellokittyli falan çeşit çeşit, sadece öyle kondom değil, ne bilim kondom şeklinde oyuncaklar, yiyecekler, hatta kondom satan kızın şapkasıda kondom şeklinde...içeride çok fazla liseli kız müşteri vardı dikkatimi çekti. acaba sadece kızlar mı giriyor içeri bilmiyorum, ben de sınıftaki norveçli bi kız arkadaşlarla yoldan geçerken görüp girmiştik içeri. birkaç fotoğraf ekliyorum, enteresan gerçekten. Erotik public parklar; Ya buralar hakkında ne diyebilirm ki? resmen şok olmuştum, büssürü fotoğraf çektim, ekleyemiyorum buraya bloğuma eklemiştim galiba. Şu daegu ile busan arası bi köy gibi yere gitmiştik arkadaşla. ordan şehre geçtik, arkadaş busan a geçip feribotla japonya ya gidecekti, ben de biraz şehirde takılıp seul e döncem...kendim gezerken bi park gibi biyerde acayip bişi gördüm, acayip bi şekle benzettim, töbe töbe bu ne lan dedim şeye benziyo, sonra etrafa baktım yine şok oldum, cinsel organlara benzeyen heykeller, ilişkiye girmiş şekillerde resimler, heykeller falan. 2. şok ise koreliler ailece gelip bu parkta geziyorlar, ilkokul çocukları falan oynuyor parkta. hemen yurda gelince bi koreli arkadaşa gördüklerimi anlattım, bu parktan birçok yerde varmış, en büyüğü jeju adasındaymış "Jeju Loveland" diye aratırsanız google görselerde görebilirsiniz. Seul de böyle açık alanda erotik park görmedim bilmiyorum ama seul de daha fenası var. "love museum" diye aratabilirsiniz bunu da google görsellerde. buraların hayrete düşüren tarafı şu, koreliler ana baba kızları yani ailece veya küçük yaştaki çocuklarıyla falan gelip eğleniyorlar buralarda, sebebi ise bu işlerin konfiçyus amcanın doğum kutsaldır öğretisi ile ilgilymiş, yemek yemek su içmek gibi doğal şeylermiş. bu arada ne var yobaz mısın falan diyenlere şunu söylemek istiyorum normal çıplak nude heykellerden bahsetmiyorum, aklınıza gelebilcek her pozisyonda resimler heykeller ve buraya ailece gitmek...he koreliler buara gitikleri fotoları genelde cyworld mini homepage denen bi sosyal ortamlarda paylaşıyolar genelde. Hamamlar; Arkadaşlar dedi beyler kalkın hamama gidiyoruz gittik. Bunda beni şok eden ne derseniz herkese açık salon gibi alanda herkes anadan doğma çıplak. ben dedim üzgünüm bu kadar erkeğe popomu gösteremem havlu yapıp gircem içeri, girdim oturdum bi koreli adam gelip bağırmıştı bana o zaman korece bilmiyordum arkadaş tercüme ettiğine göre hepimiz çıplağız sen de öyle olmak zorundasın falan diye bağırmış bana, ben çıkıp gitmiştim sonra. Korelilerin vücut bakımlarına dikkat etmediğini de not düşeyim, bi kız arkadaşın dediğine göre koreli kızlarda aynıymış.... Domuz kellesi; inek, koyun kellesi Türkiye de görmüştüm ama Kore'de önüne gelince bi şok oluyorsun resmen. et pazarlarında falan da gördüğüm bi durumdu bu pek keyifli görüntüler değildi açıkcası. Domuz testisi dolması: Bi koreli kız beni evine götürmüştü, gel aile ortamını gör akşam yemeği yeriz falan. neyse gittik babası bi yemek yapıp getirmiş önüme, iğrenç kokuyordu ama baktım içinde pilav var, en azından pirinçleri dider ayıklar yerim diye düşündüm. bunun ne olduğunu sorum bana domuz testisi dolması dedi :S ben şok ve yiyemiyeceğimi söyledim...Bana; ama kendisinin Türkiye'yi ziyaret etiğini ve Türklerinde kuzu ve inek testisi yediğini söyledi, bunu seveceğimi düşünmüş falan...dedim ben 25 yıl Türkiye'de yaşadım testis yiyen duymadım falan dedim ama Türkiye'ye gelip sorduğumda harbiden bizim burada yiyenler varmış, nerden bileyim ayıp oldu adama ama velev ki yiyorum o domuz eti olduğu için zaten yiyemezdim tartışması gerekizdi. Birde böyle şeyler beni nerden buluyor anlamıyorum, soruyorum kore'ye gidenlere ohh sağda solda geziyorlarmış eğleniyorlarmış, o saray senin bu park benim. benim gördüğüm şeylere bak :S veya görüyorlar da anlatmıyorla mı ne:DD ben çok boş boğazım sanırım ne görsem anlatıyorum:D buraya yazdıklarım aklıma gelen ve bloğumda facebookum da falan yazdığım şeylerdi, başka aklıma gelen şeyler olursa editlerim bu mesajı...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder