6 Ocak 2014 Pazartesi

Kore'de kumpir yemek

Bu benim aklımda vardı, Kore'de kumpirci falan iş yapar mı diye düşünüyordum ki benden önce yapmışlar bile orada:D şimdi Koreliler pirinç hastası, süt de seviyorlar, o zaman bunlar sütlaça bayılır diye düşünüp bazı ikramlarım olmuştu hiç beğenmemişlerdi :@ güzelim sarma dolmalarıda yutamayıp ağızlarından çıkarmasaydılar iyidi..neyse konumuz kumpir; İlk açılan kore kumpircisi Türkiye'den Kore'ye dönmüş bir Koreli..içeri girince her yerde istanbul, Türkiye resimleri, yazıları var...Hatta Türk bayrağıda var, ben sahibini Türk sanmışım, Koreli çıkınca şaşırdım. Tayland Pattaya 'daki Türk dönercisi de Polonyalı çıkmıştı, ulan ne alaka yia neyse. Oraya giden müşteriler duvara bir şeyler yazabiliyorlar, Türkçe çok yazı da var...Kumpir yapıp Türkiye'yi unutmamaları hoşuma gitti. Kumpirin tadına gelince patatesleri tatlı ve lezzetli. ammaa üzerine koydukları şeylerde sıkıntı var. Bizdeki kısır, makarna, bezelye, mısır falan görmedim, bazı yeşil ve siyah zeytin gibi şeyler olsa da şöyle bir sıkıntı var, garnitörün görünüşü güzel de olsa, tanıdık malzemelerde olsa, pişirmelerinde falan bir sıkıntı var...yani çiğ patlıcan görüyorsun mesela, onu seçiyorsun, sanıyorsun ki tavada pişirip koycak adam çiğ olarak patlıcan parçaları koyuyo :S sonra yağında da bir sıkıntı var...kimçi ve ilginç soslar var...sote mantar (normalde mantar severim ama bu sanki haşlanmış gibiydi brokoli gibin), büftek var dana eti, sonra sucuktur, salamdır, sosistir hep domuz eti. vee kumpircide bira var..."bir kumpir bi bira alayım" diyebilirsiniz yani :S biber çeşitleri ve sarımsak sosları var. Yoğurt da görmüştüm ama denemedim, kumpir üstü yoğurt düşünemedim belki güzeldir. Hollanda peynirli, çeri domatesli, lahanalı garnitörü tavsiye ederim mesela bu güzeldi.. Yanlız sosları malzemeleri onlara bırakırsanız önünüze gelen şey kumpire benzemiyor söliyim. bi kere patates KABUĞU İLE GELMİYOR. bunu size önceden söyleseydim yazıyı okumadan kapatırdınız sayfayı diye korktum:D yani biz buna patates püresi üstü garnitür diyebiliriz. He Türk olduğunuzu söylerseniz Koreli abi kabuğu ile servis yapıyor size, Korelilere kıyamıyorsa demek ki:D Ya yanımdaki arkadaşlar şu beyaz beyaz deniz ürünü var ya karidesdi galiba, birde domuz parçası bacon du galiba, onlardan söylemişlerdi, çok iğrenç görünüyordu tabak üstünde. Velhasıl-ı kelam önünüze gelen şeyde bir görüntü sıkıntısı var. Beyaz tabağın üzerine akmış olan acayip soslar iştahınızı kapatabilir ama sevdiğiniz birkaç garnitür yakalarsanız yiyebilirsiniz. Bir de; ayçiçek yağı duydum, zeytin yağı duydum ama bezelye yağı duymamıştım, öğrenmiş olduk teşekkür ediyorum kendilerine. yani bezelyeden yağ çıkarıp kumpir garnitörü pişirmek enteresan geldi. bazı şeyler ya tuzsuz ya olmicak şey şekerli olabiliyor...şansınız ve damak tadınız yolunda giderse bir kumpirci var kore'de işte:D Burası sonradan Türk müşterilerin damağına uygun bir şeyler eklemiş diyorlar ama ben 3. kez gitmedim ve sonradan açılan bir kaç yer daha varmış, oralara da gitmedim...ama açıkçası kumpirci ortamı küçük ama güzeldi, arkadaşınızla gidilip sosları onun tabağına döküp sadece patatesi de yiyebilirsiniz bu taktiğimi de unutmayın, afiyet olsun :D Adresi Hongdae dee...He oralarda zamanında çok sık takıldığım için birşey farkettim, bazen gece 1 de falan açık oluyo, bazen 22:30 gibi kapanıyor, neye göre açıp kapanıyo bilmiyorum, önceden bi telefon açarsınız iyi olur, efendim geçen sefer gece 1 de yemiştim, yine gider yerim derseniz üzülebilirsiniz:D



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder