6 Ocak 2014 Pazartesi

Uzakdoğu güzel ev sanatı Feng shui

Bana göre bu fengşui; uzak doğu'da esyaların yerini bozarsanız misafirlikten kovulacağınız (gerçi kibarca ayrılmanızı isteyeceklerdir) anlamına gelir. Çinlilere göre ise; Bir mekanda, evinde, odanda bi anda inanilmaz bir atmosfer ve dinginlik yaratabilecek akım, hem hissedilebilir hem mantıklıdır şeklinde özetlenebilir. Ben Kore'ye biraz gıcık ergen beyni ile geldiğimden, ilk bunu çinlü arkadaşımdan duyduğumda ve yaşadıklarımla acayip gıcık olmuştum buna. uyuz olunan, kendini aşağılanmış hissettiren öğreti gibi gelmişti bana. yani diyordum ulan yani hayır, bugüne kadar annem karışmadı düzenime, elin çinlisi ne halt etmeye benim kanepemin yerini degiştirir, odamı kırmızıya boyar, bu ne cürettir anlamış değilim sizi derdim. yani ulan balkonda mangalı koyacağımız köşeyi, tv setinin üzerindeki dantelli örtüyü elin çinlisi nerden bilsin allasen.. Evime gelen bir çinli kız arkadaşım "tuvalet klozetinin kapağını kapalı tut, feng shui'ye göre negatif enerji verir" diye uyarmıştı. ulan fenşui ye göre negatif enerji veriyoda türkşui'ye göre de pis koku veriyo, yani olması gereken o kapağı kapatmak zaten diye hepten gıcık olmuştum.sonra bu kız; "evde çöp bulunduramam, feng shuiye aykırı, bilmemne dengem bozuluyor" diyen bi manyak kızın yüzünden çöp kutularının yerini değiştirdim yetmedi, odada çıkarttığı günlük çöpü türüne göre diye ayıracam dedi, ona özel ikinci bi çöp kutusu aldım, yetmedi, "çöpün organik olanını odada tutamam, enerjimizi yer" dedi, "kapının önüne çıkartılacak her akşam" dedi, peki dedim, yetmedi, "odadaki çöplerle mutfaktakiler aynı saatte dökülmeyince tam bi temizlik olmuyor, enerjim boşalmıyor" dedi, peki dedim, ama en son "tütsü yakacam koridorda, ihtiyacımız var bu enerjiye" dediğinde kırmızı gördüm ben dünyayı bi süre. gıcığım o yüzden feng'e de shui'ye de. zıkkımın dibi ulan. onların enerjisi ayarlanırken benimkinin içine ediyor, ne anladık? Sonraki yıllarda olgun yaşlara erişip bazı gittiğim Japon, çin evlerindeki sadeliğe, temizliğe, düzene hayran kaldım. pis fakirler eve eşya almamışlar, insan bi ikea yapar lan diye iç ses ile çemkirirken, konuyu açtım, yine karşıma bu fengşui çıktı.Bu sefer bu fengşui nin olayını güzelce dinledim bunlardan o gıcık olduğum eski anılar birden gitti yerini çok güzelmiş lan bu feng şui denen şey diye düşündüren şey kaldı :S. Anlattıklarına göre Çinliler zamanında Dünya'nın canlı olduğuna inanırlarmış ve Çi enerjisi kullandığını düşünürlermiş. bu çi enerjisi doğru kullanıldığında faydalı (değirmenler, aydınlatma, ısınma, ekme biçme gibi...) olabilecekken yanlış kullanıldığında zararlı (seller, yangın, toprak kayması, depremler gibi...) olabilecektir. işte çi enerjisini dengeli kullanmak için doğada ying-yang varlığına/dengesine inanmış çinliler. Bu ying-yang dengesi, çi gücü, fungşui aslında apayrı bişiler, blog adresime hepsi için yazı yazacaktım, hatta yazın yingyang hakkında bişi yazıp yayınlamamıştım, ben yazmaya başlayınca çok uzatıyorum, bi baktım kitap kadan uzatmışım:S sadeleştirip bi ara onu yayınlarım, çi ve fengşui için ne zaman bişe yazarım bilemiyorum. godesu'ya bakarsınız ara sıra...neyse yingyang kısaca; kadın/erkek, siyah/beyaz, binanın ön/arka cepheler, kabartmalar/oymalar, yükseklik/derinlik... eğer herhangi bir yapı bu ying-yang dengesinde olmazsa, yapının "dengesiz" olacağı düşünülürdü bu yüzden buna özen gösterilerek yapılırdı. işte bu özen gösterirken uyguladıkları metodların bütününe feng shui demişler. (sözcük anlamları "rüzgâr" ve "su"dur, bir aradayken "uyum" ve "denge" anlamına gelir.) O yüzden bu fengşu inin çok dekorasyon kuralları falan var iç huzura ermek için:S onların hepsini yazaman zaten bilmiyorumda hepsini:D ama yapabileceğiniz ucuz ve güzel birşey var. oturma odasında cam çerçeveli resimlerin çerçevesini çıkarıp, gizli bant ile duvara asmak, böylece resim duvar ile, dolayısı ile ev ile bütünleşiyo. Aslında bunun için adamlar; mürekkep duvar resimleri yapmışlar...makinadan çıkanlar 10 dolardan başlıyorken, el yapımı mürekkep duvar kağıtları 500, 1000 ve daha yüüksek dolarlara çıkabiliyor. e-bay dan, amazondan "chinise silk rollers" diye aratırsanız zevkinize göre bi tane alabilirsiniz. geçende benim Türkçe konuşan koreli kankam çiçeklisini alıp instagrama atmış, duvarı güzelleşmiş (ulan tam size benim de koreli arkadaşım var diye hava atacaktım, adam senden benden daha türk :S özgür diye isimde almış kendine te allam fungşuiim dengem bozuldu durduk yere) bu işin ehli çinlilerde, sonra japonlarda, ama korelilerde pek güzel birşey göremedim, zaten korece düz ve köşeli harflerle yazıldığından pek güzel görünmüyorlar. çinliler daha çok yazı kültürünü ön plana çıkarırken, japonlar hayvan ve insan resimleride kullanıyorlar ve şok erotik resimlerde var japonlarda, adamlar o zamanda sapıkmış :S japon yapımı bi güzel kız resmi gördüm aa ne güzel derken bi baktım kız çıplak :S neyse koreliler bu işlerde modern olarak ilgileniyorlar, hatta korece latin harfleri ile poster gibi şeyler yapmışlar :S yine uzattım yazıyı dayanamadım..bu anlattıklarımın hepsinden birer fotoğraf ekliyorum aşağıya, ben aldım bunlardan evin duvarı çok hoş oldu, bence her uzakdoğu sever alıp asmalı evine ^.^ dengeniz bozulmasın görüşürüz:D ~erkanshi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder