7 Ocak 2014 Salı

Kore'de islam, tesettürlü yaşam ve önyargılar

Hatırlarsanız geçenlerde Kore'de yaşayan siyahi, zenci bir abinin Kore'de yaşadığı ırkçı zorlukları paylaşmıştık... Onun vesilesi ile birkaç tesettürlü arkadaşımdan mesaj almıştım; işte Kore'de ırkçılık konusunu gördüm, endişelendim... Müslüman insanlara, özelliklede tesettürlü, türbanlılara karşı bi önyargı var mı? falan filan...

İlk Kore ile yazdığım yazıların birinde ne demiştim?
Sanırım www.godesu.com ‘daki uzun Kore yazısında değinmiştim buna; Kore'ye gelmeden önce çeşitli blogları, forumları okuyun, birde gidenlerin dilinden öğrenin ama şurasını aklınızdan çıkarmayın lütfen; herkes ya objektif olarak her şeyi yazamaz yada Kore'nin dizi, drama, oppa alemine o kadar kendini kaptırmıştır ki diğer yaşadığı şeylere değinmez bile...

Birde yaş-cinsiyet-şans faktörleri çok önemli... Kore'de yaşayan Erkek ile -Kadın’ın yaşadığı deneyimler, tecrübeler farklı olabileceği gibi; 17-21 yaş aralığı, 21-25 yaş aralığı, 25-33 yaş arası kişilerin çevresi, yaşadığı şeyler farklı olacaktır... Okuduğunuz kişinin deneyimlerini mutlak doğru olarak kabullenerek buraya gelmenin bir anlamı yok, bir blog yazısında 2 yıldır Kore'deyim hiç böyle şeyler görmediğim dediği şeyi, ben gider gitmez ilk hafta görmüştüm mesela... Peki ya Koreliler böcek yemiyor ya zıpta, Kore’ye geldiğimde kırkayak yiyen adamı gördüğümdeki yüz ifademe ne demeli? -_- Mesela oldukça esmer, ten rengi beyaz olmayan bir Türk erkek arkadaşımın deneyimleri yine farklı olabilir ama benim gibi beyaz tenli bir adamın deneyimlerini okuyacaksınız bu yazıda. neyse giriş yazısından sonra kendi deneyimlerimi anlatabilirim sanırım....Yazıyıda şimdi bilgisayarın başına oturdum bir solukta, aklıma ne gelirse, ne yaşadıysam yazacağım, pek düşünmeden....böyle daha samimi olduğu gibi hatalarım, kusurlarım içinde affola şimdiden....

~~ Kore'de (yurtdışında) Türklere Karşı Ön Yargı ~~

Açıkçası ilk başta biraz şaşırmış, daha sonra eğlenmiş, ama zaman geçtikçe de gıcık olmuş bir durumda hissediyorum kendimi….bu konuda.. Müslüman bir adam ve Türk olduğunuzu öğrendiğinizde cidden gıcık ve saçma sorular gelebiliyor....

Okulun ilk günü, oryantasyon olayı bitmiş, diğer yabancı arkadaşlarla Korece sınıfında hocayı bekleme pozisyonu alınmıştır, kimse kimseyi tanımamaktadır sınıfta, çekingen olarak herkes oturmuş hocayı bekler...

Okulun ilk günü, hoca geldi, herkes birbirini tanıtıyor... Sıra bana geldi;
- umm herkese merhaba, adım Erkan... Aranızda olmak çok güzel, ilk defa böyle uluslararası bir ortamda bulunuyorum, umarım hepimiz iyi arkadaş olabiliriz, bilmeden kültürünüzle ilgili yanlış bir şey yaparsam beni affedin, sizin kültürünüzü de tanımak istiyorum...Bu arada Ben bir Türk'üm ve Türkiye'den geliyorum hehehehehehe
~~ Sınıfta bir uğultu falan :D aa sen Türk'e benzemiyorsun, hoca dedi; ben sınıf listesine bakmıştım, Türk'ün başka birisi olduğunu düşünüyordum...şaşırdım...falan dediler...
Ben ilk gün olunca pek anlamadım niye öyle şaşırdılar...selam verdim tekrar ve yanımdaki kendini tanıtmaya başladı...olayları ileriki günlerde idrak etmeye başladım :/

Teneffüs arası İsviçreli kız yanıma geldi;
-yanındaki Fransız kızın elini tuttun, çok şaşırdım dedi
+elini uzatıp, selam verince yapıyorum öyle şeyler .p
-sizin kızların ellerini tutmanız yasal mı?
+yasal mı derken :S ??
(bunu çok uzatmamıştım sonra anladım...bir malezyalı bakan bunların ülkesine gitmiş, kadın fransız cumhurbaşkanının elini tutmamış, benimde tutamayacağımı düşünmüş :D yazık kkkkk)

Buna benzer durumlarla çok karşılaşacaksınız yurt dışında;
-nerelisin sen?
+türkum
-ahaheauh. komiksin. gerçekten, nerelisin?
+türkiye dedim, türküm ben türk
-kaç senedir türkiyedesin peki?
+?!
- ama sen hic türke benzemiyorsun
+ ne yapabilirim

Başka bir gün hoca sınıfa dediki, arkadaşlarınızla ayaküstü röportaj yapın, işte en çok hangi mevsimi seviyorsunuz ve neden... daha sonra arkadaşınızı sınıfa Korece anlatın...
Ben kalktım Çinli arkadaşım Hanbokşi ile röportaj yaptım...
Yerime oturdum anlatmaya başladım işte; Hanbokşi yaz mevsimini çok seviyor çünkü plaj, bikinili hatunlar falan diye uzunca komik, eğlenceli birşeyler söylemiştim halbuki Hanbokşi bana öyle şeyler anlatmamıştı xD...işte güldük eğlendik….

teneffüste yanıma Amerikalı bir çocuk geldi....
-çok şaşırdım...
+neden?
-siz Ortadoğulular (dikkat; siz orta-doğulular kkk) espiri yapabiliyorsunuz, ve batılıların gülebileceği şeyler?
+evet bazen yapabiliyoruz !?
-ülke dışında olduğun için mi bu tür espriler yapabiliyorsun?
+nasıl?
-yani içinde kızların olduğu espriler, bunu ülkende söylesen, elini keserler değil mi?
+hmmm! otur sen bi önce bakalım. konuçcaklarımız var seninle. :/
--------------------------------------------------

- Sonra evlilik konusu, Türk olduğunuzu öğrendiklerinde direkt çıktığın var mı veya evli misin sorusundan önce; kaç tane karın olup olmadıklarını sormaları :S

- kaç kadınla evlenebiliyorsunuz? 4 mu? (3 tane buraya 4. bulmaya geldim. benimle evlenir misin? xD)
- baş örtüsü giymeyenleri hapse atıyor musunuz?
- senin baban da anneni dövüyor mu? (standart provokasyon sorusu)
- aaaaa.. siz de mi masada yiyorsunuz yemeği ayni bizler gibi yani ?? (siz kimsiniz olom)
- sizde nikah cami'de kılınıyor değil mi? (kılınmıyor ama dini nikah denen bir şey var, inşallah bende neyse)
- türkiye'de çok fazla çöl var mı? (olduğundan emin ama ne kadar olduğunu bilmiyor arkadaş)
- bağdatın bombalanması istanbuldan duyuluyor mu? (duyulmaz mı çok yakın)
- tayvanlı kız: senin derin niye siyah degil? (p: eeh teker teker gelin ulan!)
- siz türkiyede seks yapıyor musunuz? ( hayır, biz sekse karşıyız, biz bölünerek çoğalıyoruz)
- kum fırtınalarından korunasınız diye yüzünüzü gözünüzü kapattırıyorlar orda, di mi? (o filmi bende seyretmiştim lan)
- siz en çok fransızca biliyorsunuz değil mi? (fransız sömürgesi sanıyor türkiyeyi)
- hiç kar gördün mü hayatında? (yok bizim ora full çöl)
- tuvalet kağıdı kullanıyor musunuz? (tuvalat bile kullanmıyoruz)
- türkiye'de erkekler piercing takabiliyor mu??
- sizin oralarda neden kadınlar erkeklerin arkasından yürümek zorunda?
- sizin ülkenizde internet var mı?
- sizin ülkede deve var mı?
- ailenin bu güzel ülkede yaşamasını istemez misin? Türkiye gibi bir yerde yaşıyorlar şimdi, yazık değil mi onlara?
----------------------------------------------------------
- Arapça bir yazı görür arkadaş ve bana dönerek burada ne yazıyor diye sorar..bilmiyorum cevabını alınca;

- nasıl olur da arapça bilmezsin?
+ türkiye'de yaşıyorum.
- siz arapça konuşmuyor musunuz?
+ hayır... türkçe konuşuyoruz.
- hmmm... mantıklı aslında.
+ anladığın iyi oldu.

-sizin ülkenizde herkes fes mi giyer?
+kimse giymez
-herkes türbanlı mıdır?
+hayır
-arapça mı konuşursunuz?
+hayır!
-arap mısınız?
+geber!
----------------------------------------------------------------------------------
- aaa türkçe böyle de yazılabiliyor mu?
+ nasıl?
- normal harflerle yani.
+ latin alfabesiyle yani. evet türkiye türkçesi neredeyse 100 yıldır tamamen böyle.
- arap harfi değil yani.
+ yok değil.
- ama yine de arapçayla benzer değil mi?
+ yok değil. özellikle kültürel ve dini alanlarda arapça ile ortak kelimeler var ama sonuçta her dilde pek çok yabancı kökenli kelime var...
- peki ne zamandan beri türkçe konuşuyorsunuz?
+ 1300-1500 yıl vardır :)
- e ssiz arapça ne zaman konuştunuz ya?
+ (kafamdaki düşünce: bi siktirip gitmedi adam... ulan meraklıysan bu kadar türk kızlarına "merhaba, nasılsın" demeyi öğrenene kadar bunları oku öğren yavşak.) dostum, sandığın gibi değil o durumlar. türkler hiçbir zaman arapça konuşmadı. araplar ve türkler farklıdır. nasıl ki sen fransızlarla, almanlarla farklısın, öyle işte. onların dili de senin alfabenle yazılıyor ama farklı dil ya hani, işte türkçe de bir zamanlar iyleymiş. arap harfleriyle de yazılırmış ama okunuşlar, anlamlar kelimeler arapça değilmiş. hai capito? mesela ondan önce de kiril harfleriyle de yazılmış, ki halen de öyle yapan türk devletleri var, ama rusçayla da aynı değil.
- anladım galiba, doğru lan harfler aynı diye niye aynı dil olsun ki.
+ (iç ses: hadi şimdi siktir git kızlara anlat bunu ergen bebesi)
----------------------------------------------------------------------------------------------
-pilavi elle mi yiyorsunuz?
+yoo...kaşıkla...
-peki 3 ayda bir kere mi yıkanıyorsunuz?
+-hayır...Müslüman ülkeyiz...5 vakit abdest alırız...Türkler temizdir...
-ama televizyonlarda öyle göstermiyorlar...
+televizyonlar taraflıdır...20 yaşına gelmiş bir İtalyan olarak bazı şeylerin farkında değilsin...Afganistan değil burası Türkiye..
-ama televizyonda çok gerçkçiydi görüntüler
+en gelişmiş Müslüman ülkelerden biri.....sizin ülkenizde bizim televizyonlarımızda annesini satan kız kardeşini satan ve babasıyla homo şekilde ilişkiye giren kişiler olarak gösteriyorlar...ben farkındayım İtalya’nın böyle olmadığının....ama sen?
-tamam anladım. üzgünüm.
----------------------------------------------------------------------------------------------

hayatımda aldığım en ilginç, küstah çıkma teklifi (Türk olunca böyle oluyormuş demekki)
Sınıftaki Norveçli kızın başka sınıftaki Norveçli kızarkadaşı yanıma gelir;
-Merhaba erkan
+Hey sanada naber hehehe
-Bir Türk erkeği ile böyle şeyler konuşacağım aklıma gelmezdi
+Ne gibi? :D
-Çok tatlısın
+Teşekkürler puding yedeğim hemen mi belli oluyor yaa hehehe
-ya sen bir kızla evlenince onu örtü ile örtecek misin?
+ne alaka?
-Ya Türk erkekler tanıyorum evlenip norveçe geliyorlar, daha çok para kazanıyorlar, orada yaşıyorlar falan, ailelerinede para gönderiyorlar…
+Ahh evet var öyleleri, biliyorum hehe
Benzer bir şey ikimizde yapabiliriz, bana butür bişey teklif ederken çekinmene gerek yok
* Bundan sonraki söylediğim şeyleri yazmak istemiyorum, gerekenleri söyledim kendisine ama ne sanıyorlar bunlar Türleri :/
----------------------------------------------------------------------------------------------

Peki Kore’de İslam ?

Hmm aslında bu konu hakkında da yazmam gereken çok şey var aklımda ama 45 dakika ’da çok yazı yazmışım :/ bunu kısa kesip Kore’de İslam konusunu Türkiye’ye döndüğümde yine benzer uzun bir yazı ile yazmak daha sağlıklı olacaktır kanaatindeyim.

Ama Kore’de İslam yaşanmıyor bunu anlamalısınız öncelikle, Kore bir İslam devleti değil, bunun bilincinde olarak buraya gelmenizde fayda var. Youtube'daki bazı videolar iyi niyetlide olsa yanlış yapılıyor bence...Yanii oohoy müslümanların nüfusu artıyor, herkes müslüman oluyor gibi videolar, o videoların çoğuda müslümanların doğuranlıkları ile alakalı, yani çocuk doğum hızı ile alakalı istatistikler :/ İslam dediğin Kore’de, işte Seoul Camii’si ve civarındaki İslami şeyler satan dükkanların etrafında yaşanıyor… Birde Malezyalılar falan topluca Kore’ye eğitim almak için geliyorlar o zaman tek-tük kıpırdanmalar geliyor…

Mesela benim bulunduğum Sinchon-Hongdae bölgesi büyük üniversitelerden oluşuyor; Yonsei, Ewha, Sogang, Hanyang ve ben bunlara rağmen hemen hemen hiç tesettürlü öğrenci görmedim, gördüklerimde yarım dönemlik transfer öğrencisi veya Korece Dil kursuna gelen kişilerdi…

Tesettürlü arkadaşlar Korea Universty ve HUFS üniversitelerini daha çok tercih ediyorlarmış diye duydum….

Bana gelen ilginç İslami Sorular Var, Yukarıda kısmense olsa değindiklerim dışında;

- İşte sizin kadınlarınız neden yazın sıcakta, güneş altında mont, pardesü giyiyorlar?
- Yazın sıcakta pardesü giyen Türk kızı kokmuyor mu? Yoksa siz o kokulara alıştınız mı? (ben bu soruyu soran Sırbistanlı kıza çok ağır şeyler söyledim, ağzımı bozdum…sonrada biz küfürbaz, yobaz oluyoruz…yok yaa)
- Sizin kadınlarınız neden kendilerini kapatıyorlar, gizliyorlar?
- Müslüman erkekler çok tecavüzcü olduğundan mı, kadınlar kendilerini kapatmak zorunda kalıyorlar?
- Siz kapalı olmayan kadınlara tecavüz ediyor musunuz?
- İlk defa kapalı olmayan bir kadın gördüğünde neler hissettin?
- Siz evlenmeden önce sevgili olabiliyor musunuz?
- Hiçbir Türk kızın elini tuttun mu? Onu dudaklarından öptün mü?
- Sizin kadınlar tek başına araba kullanabiliyorlar mı?
- Sen hiç bisiklet kullanan Türk kızı gördün mü?
- Sizin kadınlarınız özgür mü? Özgür olmak için mücadele eiyorlar mı?
- Sizin kadınlarınız kocasına tamamen itaat mi ederler, onlar ne derse onu mu yaparlar?

İşte aklıma gelen sorulardan bazıları bunlar…Bu soruların çoğu Korelilere ait değil, tapınak ziyaret ve gezilerine gidince ister istemez dini muhabbetler açılıyor…O zamanda Avrupalı, Amerikalı kişiler bu soruları soruyorlar….Haa bu soruların hepsini kızlar sordu bana mesela….erkekler pek ilgilenmiyor sanırım butür dini şeylere….Ama yabancı kızlar çok meraklı….

Kapalı olsanızda sınıfınızdaki, kampüsteki arkadaşlarınız sizlerle konuşacaktır, arkadaş olacaktır ama dışarı çıktığınızda sizleri pek aralarına almak istemeyeceklerdir….Çünkü domuz eti olmayan lokantalar çok pahalı, sizinde o tür yerlere gitmediğinizi düşünerek genenellikle sizi aralarına sokmayacaklardır…

Aslında hep bunlara kızmamak lazım…Kore’de tanıdığım bazı Arap ve Malezyalılar oldukça sinir bozucu…
Adam kalkmış Dubai’den gelmiş….Lokantaya gittik….burada domuz satılıyor, zinhar günah kalkalım halal et yiyebileceğimiz bir yere gidelim..
Peki
Yemek yenir, çıkılır
Az kalsın domuz eti yiyip günaha girecektik, neyse akşam oldu nereden Koreli karı bulabiliriz acaba?
Pardon? Karı derken?
Anla işte, genç adamız…
O Dubailiye öyle şeyler söyledim ki, buraya yazsam rtürk kapatır :D

~~ Artık nelerle karşılaşabileceğinizi biliyorsunuz, nelere hazırlıklı olmanız gerektiğinide ;)

Neyse ben bugün erken yatayım…Herkese iyi geceler….
Hehehe :D Sıkmayın canınızı, bize Türkiye yeter <3

23 yorum:

  1. oldukça bilgilendirici bir paylaşım oldu teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. erkan abi ben birkaç dakika önce bir siteden de bilgi aldım morelim bozuldu ama burada senin yazını okuyunca gülmekten yanakalrım yüz kaslarım çalışmıyor artık sen düşün saol bu arada çok iyi olmuşş ^_^

    YanıtlaSil
  3. çok açıklayıcı ve içten bir yazınız var elinize sağlık .bilgilendirdiğiniz için teşekürler ben de tesettürlüyüm bu yüzden bizim hakkımızda böyle düşündükleri için üzüldüm , uzaklara gitmeye gerek yok aslında türkiyede de tesettürlüler amerika siyahilerinin yaşadıklarını gördü ve ne yazıkki hala bazı kesimler bile farklı davranabiliyorlar .neyse... . yazı için tekrar teşekürler .. bu bloğu bulduğum iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  4. şaşırtıcı..batılı ülkelerin bu denli cahil olduklarını bilmezdim.iletişim çağındayız.her türlü bilgiyi internetten bile öğrenebileceğimiz dönemde bu insanların nasıl bu tarz sorular yönelttiklerini anlamakta güçlük çekiyorum.iyi sabretmişsiniz bence.çok sinir bozucu durumlar :/

    YanıtlaSil
  5. ben bu yazıdan sonra kore den bi nebze soğudum diyebilirim yazıyı okumadan önce korede yaşamak isterdim fakat şuan sadece turist olarak gelebileceğimi anladım bende tesettürlü bi bayanım böyle sorunlar ve sorularla karşılaşırsam onlar için iyi olmazz:)))

    YanıtlaSil
  6. koreyi dizilerden falan tanımakla olmuyormuşşş bende baayaaa sogudum

    YanıtlaSil
  7. merhaba, cok tesekkur ederim Erkan bey. Kore'de yuksek lisans okumaya basvuracaktim ama simdi iyice dusunmem lazim oldugunu anladim. Tekrar tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. merhaba, cok tesekkur ederim Erkan bey. Kore'de yuksek lisans okumaya basvuracaktim ama simdi iyice dusunmem lazim oldugunu anladim. Tekrar tesekkurler

    YanıtlaSil
  9. Ya cok guldum...tesekkurler...bu sorularin aynisini turkiyede musluman oldugunu soyleyen insanlardanda duyuyoruz malesef...ne diyelim Allah iyi ve vicdan sahibi insanlarla karsilastirsin...heryerde kisiligimizden baska islamin bir inaniri olarakta tartildigimizdan umarim durusumuzu guzel sergileyip bakis acimizi ve yasayisimizi gosterme imkani bulabiliriz...

    YanıtlaSil
  10. Selam erkan abi.Bu yazın aklımda ki bazı soruları giderdi.Ama bu insanların gercekten bu kadar mantık dışı düşünmeleri beni iyice meraklandırdı.Böyle düşünen insanlarla gerçekten konuşmak istiyorum.Biran önce g.koreye gitmek istiyorum

    YanıtlaSil
  11. Selam erkan abi.Bu yazın aklımda ki bazı soruları giderdi.Ama bu insanların gercekten bu kadar mantık dışı düşünmeleri beni iyice meraklandırdı.Böyle düşünen insanlarla gerçekten konuşmak istiyorum.Biran önce g.koreye gitmek istiyorum

    YanıtlaSil
  12. şu zalim dünyanın en safi en içten en samimi sorusu;
    "-anne sen hayatında hiç muz yedin mi?" kesinlikle hatırlanabilecek en güzel bir anı :)

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir bilgi teşekkürler ^^😊😊😊😊☺

    YanıtlaSil
  14. Yazınız çok bilgilendirici zaten kuşku ile baktığım kore ye daha da iyi düşünmem gerektiğini düşünüyorum. Mevlana sınavdan gectigimi öğrendiğim den beri tek düşündüğüm şey orda nasıl yaşarım.Myongji Üniversitesi hakkında ne düşünüyorsunuz. Bi de benim ing. Ahim sahim bir şey değil . Sizce yarım dönem için gitmeye değer mi ?

    YanıtlaSil
  15. Bende kapalı biri olarak böyle şeyleri merak etmiştim ve yazın harika olmuş bayağı bilgilendirici. İnsanların bu kadar cahil olup sorgulamaları tamamen önyargılarıyla ilgili. O kadar saçma ki. Türkler hakkında hiç birşey bilmeyip dışlamak. Çok acınası. Diyaloglar aşırı komikti ama ağlancak halimize mi gülüyoruz anlamadım. Yurtdışından acaip soğudum.

    YanıtlaSil
  16. Bende kapalı biri olarak böyle şeyleri merak etmiştim ve yazın harika olmuş bayağı bilgilendirici. İnsanların bu kadar cahil olup sorgulamaları tamamen önyargılarıyla ilgili. O kadar saçma ki. Türkler hakkında hiç birşey bilmeyip dışlamak. Çok acınası. Diyaloglar aşırı komikti ama ağlancak halimize mi gülüyoruz anlamadım. Yurtdışından acaip soğudum.

    YanıtlaSil
  17. Okuduklarıma hala inanamıyorum . Nasıl bu kadar bilgisiz olabilirler .Gerçekten o soruları sordular mi ve sende usanmadan cevap verdin .Ayakta alkışlamak gerek seni tebrik ediyorum. Çok güzel bir yazıydı :)

    YanıtlaSil
  18. Okuduklarıma hala inanamıyorum . Nasıl bu kadar bilgisiz olabilirler .Gerçekten o soruları sordular mi ve sende usanmadan cevap verdin .Ayakta alkışlamak gerek seni tebrik ediyorum. Çok güzel bir yazıydı :)

    YanıtlaSil
  19. Cidden güzel ve komik bir yazı olmuş aklımdan hiç böyle şeyler geçmezdi .s

    YanıtlaSil
  20. Ben buna hiç katılmıyorum.Korede böcek satılıyor ama bunu oradaki çinli göçmenler için satıyorlar.Orada çinli göçmen sayısı oldukça fazla.Kuzenim korede ve orada türkleri çok seviyorlarmış

    YanıtlaSil
  21. Insanlar türklerden de islamiyetten de bihaber gerçekten üzücü ��

    YanıtlaSil
  22. sinirlndim şuan ya abi sen yine iyi dayanmışsın ben direk bozardım ağzımı dinime ve ülkeme hakareti asla kaldıramam şuan koreye ancak turist olarak gidebileceğimi öğrendim (en çokta 3 ayda bir mi yıkanıyosunuz sorusuna kıl oldum galiba lan gerizekalı siz zaten yıkanmayı bizden öğrendiniz o yüsek topukların kabarık eteklerin asıl amacını bilmiyoruz sanki pislikler)

    YanıtlaSil
  23. Sırplar Bosnalilarindan islami gormemislermi de bu kadar cahiller. tabi hepsini katlettikleri icin unutmuş da olabilirler.

    YanıtlaSil