6 Ocak 2014 Pazartesi

Pirinç keki ve meyvalı süt.

Kore'de her öğrencinin sabahları sınıfa girmeden yediği atıştırmalık

Baktım herkes yiyor bunlardan, baktım pilava benziyor alıp yedim bu pirinç kekinden. Biraz pilava benzeseydi çok sevinirdim ama deniz kokusu almıştım ve bildiğin dondurulmuş lapa pirinç gibi gelmişti ilk yediğimde. Bunun kimbap şeklinde olanları vardı içinde sebze, tavuk, balık veya domuz etli, malzeme ne kadar değişirse fiyatta değişiyordu ama bizim yurdun marketinde satılan bu pakete biz pirinç keki diyorduk ucuz ve saf pirinç, ve evet buda yosun ile sarılı. Dışarıda zaten origini veya üçgen kimbap diye satılıyordu. Bu üçgenin çok çeşitleri var ramen çeşitleri gibi, tek tip değil yani. Kimbap sevenler bunuda sever ama malzeme, içi ve fiyatı değişebilir, ben yurtta pirinç keki dediğimiz versiyonunu seviyordum. Fiyat olarak çok uygun olduğu için ve kimbapa benzediği için yenilebilir bişi dediğim gibi.

Meyvalı süte gelince; Sade süt pek sevmem, bunuda sevmedim ama pirinç keki+muzlu süt 1500 won yapıyordu 2 lira gibi uygun bi para. Son olarak süt şişesine bayıldığımı söylemeliyim, lütfen Türk sütçüleri falan bu şişeden ülkemize getirsin. Çok tatlı sevimli bir süt şişesi. Japonların meyva suyu, süt içecek şişeleride çok sevimli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder