7 Ocak 2014 Salı

Uzakdoğunun en sevdiğim kültürü; 
fener lambaları

Fener lambaları ilk kez Çin'de ortaya çıkıyor. Çin kralı ailelerin biraraya gelmesi için, mutluluk sembolü adını verdiği kırmızı fenerler astırırmış sokaklara. Kore'de o kadar güzel fenerler göremesem de Japonya da kendimden geçiren gece nehir üzerinde yüzdürülen fener festivali'ni hala unutamıyorum :/ size bir de bu fenerler hakkında üzücü bir anımı anlatmak istiyorum 😖😭😭

Sıcak bir çin gecesinde oranın tahtakalesi yu yuan'dayım. daha önce de bu şehre Kore'den gezmeye geldiğim için neyin ne kadar olduğunu biliyorum. sıcak kanlı ve vicdanlıyımdır. burası pazarlığıyla ünlü çin şehri Şanghay. ve ben güzel bir Çin feneri almak için bakınıyorum;

uyanık satıcının 1000 yuanlık açılış fiyatını keskin bir pazarlık hamlesiyle 400 yuan'a düşürüyorum. kendime güvenim tam ve 200 yuana bu işi bitirmek istiyorum.. satıcı direniyor, vermicek gibi.. klasik "no jokin price man you killin me.." serzenişine daha fazla dayanamıyorum ve o dükkandan çıkıyorum. kafada acaba çok mu öldürdüm lan diyorum ayıp mı oldu adama..

hava kararmaya başlıyor artık akşam pazarı ve ben bir diğer dükkandayım. pazarlığa sıkı başlamak için ilk teklifim 80 yuan. karşımda; lan şerefsiz turist!.. öldürdünüz!! iliğimizi sömürdünüz ama eve ekmek götürmem lazım yapıcak bişey yok der gibi gözümün içine bakan iki çekik göz. e napıyım sizde o kadar uçuyosunuz ki ben ne dicemi kestiremiyorum. sizde haklısınız, çin'de olsa her malın bi maliyeti var diye söylenirken bide bakıyorum ki esnaf sorgusuz sualsiz malı sarıyo boynu bükük.. alışkın değilim bu model esnafa, hani çıkarıcam 100 yuan'ı vericem eline üstü kalsın dicem, öyle bi ifade var garipte.

lan harbi sen bu işi kıvırdın erkan diyo iç ses.. aferin sana!!..

eve dönüyorum. dönüş yolunda yine aynı Çin fener lambası vitrinde ve dayı kepengi indiriyor.. gelecek rakamın yüksekliğinden emin ayak üstü how much yapıştırıyorum geçerken camına, ve cevap gecikmeden sırtımda..

"20 yuan man, no jokin price.."

dizlerim boşalıyor..

duymuyorum lan!! anlamıyorum seni ben lan.. oynadınız lan benle.. lannn!! 1000 yuan nerde, 80 Yuan nerde, 20 Yuan nerde :/ siz siz olun Çin'de pazarlığın bokunu çıkarın, en az 6-7 değişik yer görmeden bişi almayın :/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder