7 Ocak 2014 Salı

İlk Defa Uçağa Binecekleri Neler Bekliyor, Peki Yaa Uçaktan Korkanlar?

- Çok açık söylüyorum; binmeyin!
hemen geri dönüp, bavul mavul ne varsa bırakıp oradan tüyüp o uçağa binmeyin xD
not: evet ödleğim. ne var bunda? :D

- Çok korkuyorsanız, aşırı heyecanlıysanız koltuk kenarlarına yapışmanızın en ufak bir faydası olmadığını biliniz. uçak düşerse o koltuk ve kenarı diğer her şey ile beraber düşüyor. kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

- İlk seferinde yalnız olmamak, mümkünse çok sevdiğin birisiyle olmak olayın boyutunu değiştirebilir. hem duygusal anlamda "ölürsek beraberiz" hissi hem de önceden uçuş tecrübesi olan partnerin rahatlatıcı telkinleri sayesinde eğlenceli bir yolculuk yasama ihtimali artar.. Benim gibi tek başına, sap sap gitmeyin olom yaa yazık :D

- Her bilet gerçektir, sahte bilet yoktur korkmayın, elinize fotokopi verebilirler, gerçeğini check-in sıraında alacaksınız.

- Havaalanında yapılan işlem, "check-in". Tıpkı ilkokul sırasında el kaldırıp "burdayım örtmenim" demek gibi. Ben geldim, biletimi kullanarak uçacağım, hazır ve nazırım anlamında.

- check-in'i kaçıranların da bir takım para iadeleri, hakları falan olabiliyor çeşitli sınıflarda. (uçuş sınıfları, yanlış anlaşılmasın, birer harf ile belirtilir bunlar ve hakları).

- Hostese yazmayın. Akil almaz bir klişedir. lütfen bak :D En iyisi Aeroflot firmasını tercih etmemek, insan dayanamıyor :P

- Uzun uçuşta cam kenarına oturmayın. Otobüs değil bu, camdan bakıp görecek bir şey yok. Koridor kenarına oturun ki, hem koridora ayak uzatırsınız, hem de kafanıza göre kalkar oturursunuz.

>> Bir uçak dolusu iyi kötü eğitimli, akli dengesi yerinde yetişkin insana nasıl kemer takılması gerektiğini öğreten üniformalı biri görürseniz şaşırmayın.

- Uçak kalkarken, kalktıktan sonra dümdüz gidecek zannetmeyin. Gideceği yöne doğru uçak yatıyor, yön değiştiriyor. Tırsmayın. :P

- O bebek ağlar, sinir yapma. basınç değişiyo ya ondan heralde, kulaklara baskı falan. kızma yavrucağa, aç kitap falan oku. sen kalkarken altına edecektin, bildiğin tüm duaları okudun, o da ağlıyor işte. yani sinir yapma, küfür etme yavrucağa... .....bebeğe ağlayana sinir yapana sinir yapma. bebeğin bebek olduğunu ve kafasına estiği yerde ve zamanda ağlayacağını idrak edemeyen az gelişmiş moronlar dolu bu dünyada. 

- Bu arada o öndeki kız yanında olsaydı bile sizin iş olmazdı, boşuna hayal kurma. ya da kur yolculuk çabuk biter ama millet inene kadar beklersin eski haline dönebilmek için...

- Yanınızda bir adet kulak tıkacı bulundurun. kulaklarınız hassassa bol bol sakız çiğneyin ve diyafram nefesini öğrenin. hayat olmasa da kulak kurtarıyor.

- Yanınızdaki dağdan inme ayı esnerken inleyebilir.
- Klimaya karşı hassassanız, dışarıda hava sıcak olsa bile yanınızda mutlaka atkı, şal veya hırka bulunsun. Uçağın içi bazen buz gibi olabiliyor. Aynı şey otobüsler için de geçerli tabi...

- Uçağın tuvaletinde sevişmek filmlerde görüldüğü gibi kolay ya da eğlenceli olmuyor. aldanmayın xD

- Uçak kalkarken biraz tansiyonunuz oynayabilir, gerilmeyin gayet normal hatta bir süre sonra alışıyorsunuz.
- Grev yüzünden uçuşunuz aksarsa da ben mağdur oldum falan demeyin destek verin. çalışanlar sizden daha mağdurlar.
- Fight Club'ı veya The Lost dizisini hatırlayın; hani uçağın camları patlıyordu! nhohohoho
- Korkanlar için ne söylersek söyleyelim boş olacak tavsiyelerdir. ama bir kere deneyimlediniz mi gökyüzünün hakimi gibi hissedeceksiniz. acayip de zevkli bir olay. ben mesela hala inişi mi daha çok seviyorum kalkışı mı ona karar veremedim. eğer çok korkuyorsanız kalkış anında aşağı bakmayın çünkü ben hala geri geri düşecekmiş gibi hissediyorum. o anı geçiştirmek için de verilen dergileri gazeteleri filan okuyun mesela. bir de o kalkıştan önceki hızlanmanın tadını çıkarın ikinci sefer bindiğinizde. çok güzel bir duygu!

- Kalkarken içiniz çekilecek korkmayın, havada bazen sarsıntı oluyor, deprem gibi bir şey, o zaman da korkmayın.
- Gerçi ne kadar korkmayın desem de ben de korkuyorum :D
- Uçakta cep telefonuyla sadece arama yapmak yasaktır. Bunun dışında sms, mms gönderebilir, kablosuz internete girebilir, radyo dinleyebilirsiniz.
- O kemer korse değil onu bilin ve rahatınızı bozmayacak şekilde bağlayın. aksine gerek yok belinizde bağlı olduğu hissedilsin yeterli. eğer şişmansanız kabin görevlisi size ek kemer veriyor bunu utanç meselesi haline getirip yol boyu nefesini tutup giden yolculardan çok gördüm ben.
- Uçak seyahatiniz aktarmalı ise, ilk uçaktan indikten sonra boşuna bavulunuzu bekleyip "yoksa bavulum kayboldu mu?!" diye panik yapmayın. aktarmalı seferlerde bavulları direk 2. uçağa aktarıyorlar.

- İniş yapınca alkışlamayın. Gıcık oluyom :/ kkkkkk
- Uçağa binip yerinize oturun. gerçekten başka yapmanız gereken bir şey yok.
Ben uçağa binmeyi seviyorum, güzel bir olay. sana da iyi uçuşlar, iyi eğlenceler ^-^v

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder