5 Aralık 2013 Perşembe

Japonya ve güney kore'de evlilik, aile hayatı ve medeni kanun

Bana bazı ilginç gelen gelen şeyleri çevirmek istiyorum size ama özellikle japon kültürü biraz bana yabancı galiba, çoğu şeyi anlamadım kkkk saatde çok geç oldu, üşendim araştırmadım, olduğu gibi yazıyorum...Bazı kitaptaki konular ilgilimi çekti ama madem böyle bir konu açıldı sadece bunları yazmak yetmez birazda çeşitli yabancı blog sitelerindenden değişik evlilik maddelerini ekleme yaptım, birazda kendi tecrübelerimden yorumlar ekledim...Bazı şeyleri okurkende yüzüm kızardı, paylaşmasam mı diye düşündüm ama adamlar hukuk kitaplarına koymuş bunları kkk Bir japon veya koreli ile evlencem diye zırlayanlar, hayal kuranlar bir kere göz atsa fena olmaz bunlara sanırım.....Birde samanyolu tv'de böyle köy filmleri oluyodu, bazı bölümler aklıma geldi okurken, bunları yazarken kkkkkkkkkkkkkkk bazı medeni kanunlar çok eskiden uygulanıyormuş, günümüzde çoğu ya yaygın değilmiş yada terkedilmiş uygulanması....Bazı maddeleri okurkende bizim İslam dini aklıma geldi, bazı şeyler benziyor cidden yaa :D
-----------------------------------------------------------------------

Kore ve Japon Anayasasındaki saygı evliliği; aslında 1000 yıllık bir gelenekten gelen bu kanuna göre evin küçük oğlu, ailesine duyduğu saygıyı göstermek için evlenmek istediği kız ile abisinin evlenmesine izin verebilir ve bu durumun kanunda da yeri varmış...
.............Bu evliliğin gerçekleşmesi için her iki kardeşin de rızası olması gerekmekteymiş.....

Güney Kore'de 13 yaşındaki kızlar ailelerin anlaşması durumunda evlendirilebilir ama günümüzde Koreli kızlar evlilik için 30-34 yaş arasını tercih etmektedirler...Japonya'da yasal evlenme yaşı 16, eğer aileler anlaşırsa 15 imiş :/

İsviçre Medeni Kanunu, Türkiye’den önce Japonya’da, Türkiye’den sonra da Çin ve Kore’de yeni hazırlanan medeni kanunların temelini oluşturmuş....

Japonya ve Kore'de kuzenler birbiri ile yasal olarak evlenebilir, Avrupadaki kültür gibi yadırganmaz, ayıp karşılanmazmış...(bu bizde de yasal galiba, emin değilim ama hmmm)

Güney Kore'de bir kızla evlenen adam, gelinin ailesine bakmakla yükümlüymüş, gerekirse onlara düzenli olarak cep harçlığı vermeliymiş...

Japon gelin ve damatlar, Japonlara özgü pirinç rakısından birer yudum almadan karı koca sayılmazlarmış...Kore'de ise gelin damata bir bardak soju içirir, damat bardağı iki elle tutarak içermiş...

Kuzey Çin geleneğinde, damadın evlilik kararından emin olup olmadığını test etmek için, gelin ve damat bir ahıra kilitlenirmiş. Yeni evli çifti tebrik edenin, bir kadın değil de; yetişkin bir erkek olması ayrıca önemliymiş...

Japonya'da bekar kadın bulmak; Kimononun da farklılıkları vardır. Evli bayanların kimonolarının kolları kısadır. Bekarların ise uzundur. 20 yaşına basan genç kızlar aile içinde seremoniyle kimono giyer ve 20 yaşını kutlar. Böylece kimonoya bakarak evlenilecek kızlar tespit edilebilirmiş (ne güzel bişey bu lan xD)

Japonya ve Kore'deki kadınlar adetli olduğu zamanlarda temiz kokmak için ellerinde kokulu çiçeklerle dolaşırlarmış veya Durian ve Jackfruit isimli yüksek kokulu bir meyveler yerlermiş....

Japon çiftler gerdek gecelerinde, yatağa girmeden önce birbirlerini selamlamak zorundaymış...Japon kadın ojigi (eğilerek yapılan Japon selamı) ile damatı selamlarmış, erkek ise selamlaşmayı tatami üzerinde yapar, ojigi'den önce diz çömülürmüş ve öyle yapılırmış...(bu tatemi eski japon evlerindeki tahtalardan olsa gerek)

Japon Çiftler evlenirken Kimono denen geleneksel giysilerden giymek zorundaymış....Çiftlerin gerdek gecesi Kimono yerine Yukata giymesi ayıp karşılanırmış (yukata nedir bilmiyorum, elbise olsa gerek xD) Korelilerde Hanbok giyiyorlar...

Japonlarda Genç bir kızla evlilik; Eğer adam 30 yaşında ise ve evleneceği kız 20 yaşın altında ise...Japon adam ailesinden kızı istediktn sonra ikebana denen bir yöntemle çicek yetiştirmek zorundaymış...Batı kültüründe çiçek yetiştirmek sistematik olarak bir vazo veya saksıda çiçek bakımını kapsamaktadır, Japon kültüründe ise İkebana (çiçeği yaşatma sanatı) biraz daha karmaşıkmış...

Japon ve Korede ilk randevu durumları; ilk defa tanıştığı bir yabancıya, adamın maaşı, veya kadının yaşı, medeni durumu, veya göğüs ölçüleri gibi oldukça kişisel sorular sormak normalmiş...

Çöpçatan evliliği; Uzakdoğu'da gençler utangaç olduğundan ailelerin birbiri ile tanıştırdığı kişilerin evlenip yuva kurmaları çok yaygınmış...(hem çinde, hem japonyada, hemde korede)

Japon ve Kore'de Aile Babası, ve Çocuk büyüdüğünde kendini aileden soyutlayan babanın davranışları; aile içerinde genellikle babanın ekonomik sorumluluğu dışında çok fazla sorumluluğu yoktur. Geleneksel japon ve kore yaşamında babanın tamamen soyutlanmış, kendine ait bir hayatı vardır. Gün boyu çok kati bir disiplin altında çalışmış babanın işten çıkınca arkadaşlarıyla bizdeki tabirle "iki tek atmasi", karaoke bar eğlenceleri, kollu makinalarla oynanan bir çeşit kumar olan "pachinko" ve bowlingten oluşmuş bir eğlence kültürü bu iletişimsizliğin en önemli nedenidir. Zaten genel anlamda japonlar ve koreliler içki içtiklerinde çok neşeli, sıcak kanlı iken normal zamanlarda oldukça agresif gözükürler. Gecenin ilerleyen saatlerinde eve gelen baba hiç kimseyle konuşmadan yatacak olduğu zamana kadar oturur, açsa yemek yer, uykuluysa yatar, sabah kalkar ve işine gider... Babanın evde olduğu zaman içindeki süre de dahil olmak üzere evdeki her şeyden anne sorumludur. Baba kazandığı paranın tamamını anneye verir ve annenin kendisi için uygun gördüğü harçlığı aldıktan sonra bir dahaki aybaşına kadar aileyle ilgili hiçbir şey yapmaz. Ancak anne de çocukların okulları, alışveriş de dahil olmak üzere bütün diğer yorucu islerle ilgilenmek zorunda olduğundan bu yükü kaldıramazmış.

Evli Çiftlerin Evi; Japonya'da ve Kore'de eve kimse pabuçla girmezmiş, zaten kapıdan girince önunüzde çin seddi gibi bir terlik ordusu ile karşılaşırsınız... Ev sahibi size çay ikram ettiyse, bu artık gitme vaktinizingeldigini gösterir, çayı içip hemen kalkmanız lazımdır.

Genellikle genç kızlar evlenir evlenmez işi bırakır ve evinin hanımı olur. Yalnızca evin erkeğinin kazancı ailenin geçimi için yeterlidir. Hanımlar, çocukları ve ev işleri ile ilgilenir, ailenin bütün parası hanımdadır, tüm harcamaları hanımlar yapar, restoranlarda bile hanımlar ücreti öder.

Japonya ve Kore'de Zina anlayışı; Kore'de zina yapmak suçtur, polis otellere ani baskınlar yapabilir, yabancıları sınır dışı edebilir. Bukkake ise japonya da eskiden kocasını aldatan kadınlara verilen bir ceza. Özetle bukkake, zamanında zina yapan, ayıp ayıp seksleşmelerde bulunan hatunları utandırmak için falan yapılıyormuş. kadın yaşadığı yerin (köy, kasaba, şehir, vapur vb.) meydanına bağlanırmış. sonra da muhitteki tüm erkekler bukkake yapıp kadını utandırırlarmış...Utandırma cezası özellikle Japon kültüründe oldukça yaygınmış... (bu maddeyi okuyunca bazı japon filmlerinin kaynağını daha iyi anlayabiliyorum şimdi, yerin dibine batsın sizin utandırma cezanız)

Çindeki Feng Shui Evliliği; Çince rüzgar ve su anlamına gelen Feng Shui, insanlar ve çevreleri arasındaki ilişkiyi konu alan bir doğu felsefesidir. Geçmişi 3000 yıldan çok daha eskilere dayanan bu “mekan düzenleme sanatı”, doğa ile insan arasında bir denge ve uyum yaratmayı hedefliyormuş. Feng Shui ile yeniden dinginliği, huzuru ve rahatı anımsayan, yaşayan kişi..... kendini evliliğe hazır hissediyormuş (abi sen evlenme bence xD )

~~ Püff bu ne yaa sıkıldım, birazda gıcık oldum gece-gece xD Yarında Japonya'ya gidiyorum Türkiye'ye dönmeden satın almak istediğim birkaç alet, hırdavat var....Şok oldum kkkkkk Neyse; Bir çin atasözü ile bitirmek istiyorum -_-

Bir Çin Atasözü Der Ki;
evlendiğinde 49 kilo olan kadın...
.......yoktur.......
olsa olsa 48 kilodur, vücudu su tutmuştur onun....askljdsdfg

-------------------------------------------------
Birde godesu.com 'un eski versiyonunda japonya'da yaşamış bir abimizin açtığı konu aklıma geldi, onuda ekliyimde, bazı şeyler yerine otursun;

Arkaşlar
Japon bir bayanla 10 sene evliyim..

Ona aşık olmuştum Istanbulda .. 3 cü senemizde evlendik ...

Ben kendisinden 6 yaş ufağım.. Evliliim boyunca ona oldukça nazik , iyi davranmaya çalıştım.

O evlenmeden önce çok iyi bir insandı , hep güleryüzlüdü , evlendikten sonra ise adeta değişti .... Benim işlerim iyi iken ( ozel bır fırmada yonetıcıydım ) herşey çok güzeldi...Iyi para kazanıyordum ... Firmamız kapanınca 4 ay iş aradım , bu süre içerisinde evimin faturalarını ödüyor , part time iş yaparak yınede çalışıyordum , gayret edıyordum ...

İşimi kaybettikten sonra bana karşı çok değişti.. Bana karşı değişmesi önemli değil ben hep alttan alıyordum çunku evlılığın omur boyu olduguna ınanıyorum , ıyı kotu zamanlar olduguna ınanıyorum , fakat sadece bana karşı değil aileme karşı buyuk terbiyesizlik yaptı ...

Arkadaşlar , kısacası bunların guleryuzune aldanmayın... Bunlar sadece dürüst insanlar ama bunun harıcınde zor zaman anlayışları yok , manevi değerleri yok ..

Turkıyeye buyuk yaşta japon kadını gelıyor , burada öğrenci takılıyorlar , ve genç erkekler ıle evlenıyor.... Cunku Japonyada bı erkeğım 40 yaş ustu bayanla evlenme ıhtımalı yok .... Ben aşık olarak evlendım , hıc bır zaman japonya gitmek ıstegım olmadı ..

Fakat onca yıl sonra goruyorum kı bunlara nekadar ıyı davransanız , ne kadar gayret etsenız , eger paranız yoksa, işinizi kaybettıysenız , gerçek yuzlerını biranda goruyorsunuz ve şok oluyorsunuz ..

Çocugum olmadıgı ıcın allaha dua edıyorum !!!!!!!!!!!!!!!!!

Japon turk evlılıklerının yuzde 80 nının boşanma ıle bıttıgını sızde araştırısanız gorusunuz ..Keşke bırı benıde uyarsaydı zamanında ....

Arkadaşlar , bızım turk bayanları nekadar para duskun olsalar, nekadar kulturden uzaklaşmış olsalar bıne yıne sız hasta oldugunuzda gelır bır tas corba yaparlar ...

Bunlar ınanın paraya tapan , manevıyatı olmayan , aılenıze saygı gostermeyen , bambaşka ıkıyuzlu ayrıca gerektıgınde guleryuzlu ınsanlar...

Genelleme yapmak ıstemem , her ınsanın ıyısı kotusu , bızlerınde belkı hatası var , ama sadee bende değil etrafımda gordugum seylerde bu ..

Japon bayan çok iyi , güleryüzlü , kültürlerimiz benziyor , diye düşünüp Evlenmeye ısteklı herkesı uyarmak ıstedım !! Japonları çok saygılı ınsanlar sanırsınız . ( Durust olduklarına %100 katılıyorum , ıyı bır konuda kotu yazamam ) Fakat saygıları sadece Japon dili nin gereğidir. Orneğn surekli teşekkür ediyor olmaları aslında kalpten teşekkür ediyor olmaları değildir..

Bu evlilik Sızın ve aılenızın mutlulugu ,deger yargılarınızı , yaşama isteğinizi , azaba donusecektır ..

Zaman ayırdığınız için teşekkürler

10 yorum:

  1. ilginç. tesekkurler. acaba musluman olan ve kapanan çinli veya japon bayanlar da aynen boyle mi diye dusundum sadece...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. bence erkeklerin japon ya da koreli bayanlarla evlenmesi sorun olabilir. özellikle koreli kadınlar çok para düşkünü oluyormuş. biz türk kızları onlar kadar paraya tapmayız. koreli ya da japon erkeklerle türk kızlarının evliliği mutlu biter gibi görünüyor.bence koreli ve japon erkekler oldukça iyi ama kızlarını memnun etmek oldukça zor. korelilerin güzellik anlayışına çok uygun biriyim. ben de ileride koreli yakışıklı bir ünlüyle evlenmek istiyorum umarım olur

    YanıtlaSil
  4. Adsız bayana sesleniyorum.... Paraya takmaya bir Türk kızı olarak neden ünlü yani paralı bir Koreli veya Japonya erkekten yana tercih yaptın merakı kabardi.

    YanıtlaSil
  5. Kadir yilmaZ !! Kore dizilerinde kore erkekler gorebilecegin en yakisikli em zengin en karizmatik en masum en etkileyici aska sahip olan ve kisilik olarakta en erdemli tavirlar sergileyen kusursuz goruntude kisilikte ve ask anlayisindalar..onlarla evlenmk isteyende bu dusuncede oluyor..sahsen musluman olurlarsa neden evlenmeyelim.turk erkekleri asagilik kompleksinde olduklari icin genelde kadnlara rekabetci duygularla yaklasiyorlar..bu onlari basitlestiriyor.ama kore erkeklerin olgun ttavirlarikadinq verdikleri deger korumaci kurtarici ve essiz bi kahraman olmalari Masal gibi ..neden masal gibi bi ask istemeyelim ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore dizilerinde de Türk dizilerin de olduğu gibi yakışıklı, modeller oynuyor. Kore dizilerinde ki tipi kötü olan, sapık rolü oynayanlara ne diyeceksiniz? Üstelik Koreliler in çoğu makyaj yapıyor ve beyaz tenli olmak için krem sürüyor. Kıskandığınız için kızlara iftira almanıza gerek yok, insandan insana değişir. Galiba ergenliğe yeni giriniz hdhdb

      Sil
    2. Ayrıca sen sadece tipe bakıyorsun anladığım kadarı ile. Yakışıklı olmayan bir Koreli de saygılı olabilir ama dediğim gibi görünüş aldanıştır.

      Sil
  6. Benim erkek arkadaşım bir Japon, 2 yıldır birlikteyiz. Kore erkekleri benim için tamamen hayal kırıklığıydı, ne görünüş ne karakter olarak o Kore dizilerek uzaktan yakından alakaları yok ama Japon erkekleri biz Türk kızları için biçilmiş kaftan. Yakışıklılar, hem de doğal olarak (öyle makyajlı ameliyatlı değil), sorumluluk bilinçleri var, romantikler, gezmeyi seviyorlar (biz bütün Asya ülkelerini gezdik birlikte) ve çok centilmenler. Japon erkeği candır gerisi heyecandır hadi bol şanslar :)

    YanıtlaSil
  7. Bence bu tamamen kişiden kişiye değişen olgu ve birileri yüzünde hepsine takılmış genel bir etiket. Her ülkede iyi de var kötüde var. Önemli olan senin karşına nasıl birinin çıktığı. Korelilere duyduğum ilgiden dolayı o millete yöneldim hep. İyisini de gördüm kötüsünü de. Kişisel yorumlar eyvallahta genel yaklaşımlarınız çok kaba.

    YanıtlaSil