1 Aralık 2013 Pazar

Neden uzakdoğu'daki Çin, Tayland ve Hintli Sokak satıcılarından yemek yememeliyiz?

dün gece halı saha maçından sonra çingu'nun biri bi çin yemeği yesekte göbeği şişirsek erkanşii dedi (kendisini altıparmak'taki hobby'e götürdüm unuttu çin yemeğini) tıkınırken ona çin yemeklerinin nasıl bir yağ kullanılarak pişirildiğini anlatmaya çalıştım, sonraki tepkisi şöyle oldu; uzak doğu ve çin'de yemek yemem diyordum acayip şeyler yedikleri için... şimdi bunu öğrenince hayatta orada bir şey yemem, gidersem de, yanımda süt ile bisküvi falan götürürüm herhalde...

adamlar yemeklerinde gutter oil denen bir yağ elde kullanıyorlar. bu yağ 3 şekilde elde ediliyor; kızartma yağlarının atık yağa dönüşümünden, kanalizasyon çukurlarından ve insan tuvalet dışkılarının depolandığı çukurlardan.

kanalizasyon tabakası üzerinde atıklar yağ bırakıyor. yağ denen şey ise su dibine batmıyor, su yüzeyinde birikiyor. diğer yöntemde ise insan dışkıları belirli bir kapalı ortamlarda sulanıyor. neyse detayına girmek istemiyorum. merak eden bilenlere sorabilir. he tayland da bildiğimiz araba yağından da yemek yağı yapıldığını duydum.

uzun lafın kısası kore ve japonya haricindeki uzak doğu memleketlerinde yemek yerken iki defa düşünüyoruz. kore'deki çinli sokak satıcılarından da birşey yemiyoruz..

e bu anlattığımız şeyide video ve resimlerle destekleyelim. işte lağım ve dışkıdan elde edilen yemek yağı yöntemleri;

- video 1; http://youtu.be/zrv78nG9R04

- video 2; http://youtu.be/vA5gkhT9KLM

bu yağ ile ilgili resimler için buraya tıklıyoruz; https://www.google.com.tr/search?q=Gutter+oil&source=lnms&tbm=isch

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder