5 Aralık 2013 Perşembe

Kore'de Tuvalet Kağıdı Kültürü ve Kaka Cafeler, Kaka Parkı

İlk Önce Korelilerin Tuvalet Kağıdı kültürlerinden bahsetmek istiyorum...

Okulda tandığım italyan arkadaşım yakın biryerde kendisine daire tutmuş...bi hayırlı olsuna gidelim dedim...

Gittim sağda solda baya fazla tuvalet kağdı gözüme çaptı...(içimden cırcır mı oldun la delpiero diyordum...ben onun italyanca adını hep unutuyordum, kendisine delpiero diyorum,alıştı sağolsun haha)

Neyse oturduk, sohet ederken bunun korece arkadaşları da hayırlı olsuna geldi, ellerinde tuvalet kağıtlarıyla !!!!!!! bunlar gidip diğer gelen korelierde ellerinde tuvalett kağıdı ile gelince...evdeki tuvalet kağıtlarının kaynağını öğrenmiş olduk böylece :D

Dedim ne iş bu ya? Anlattığına göre Korelilerin kültüründe varmış bu...Birisi yeni eve taşınınca tuvalet kağıdını hediye olarak getiriyorlarmış...Sebeb; Tuvalet kağıdı kadar bembeyaz bir evin olsun, bu beyazlık tuvalet kağıdı gibi kirlenmesin diye çooook derin bir felsefemiş ….

Yani aynı şeyi biri bana yapsa ne ima ediyosan sen diyip hır çıkarırdım herhalde :D

:D laaan...haha buda kesin Konfiçyus abimizin eseridir...nerde gıcık birşey duysam hep onun başının altından çıkıyor bu hahaha

şu kelimeleri nekadar fazla kurduğumu hatırlamıyorum;
+ konfüçyüs amca...
- evet evladim
+ iyi misin sen ?
:D

Adamın acayip acayip atasözleride var...Aynen böyle çevriliyor;

~~ "bu şehirde herkesin boku aynı denize akıyor"

~~ "bir odada iki kişi varsa ve bunlardan biri osurursa ikisi de kimin osurduğunu bilir."

~~ "mahallenin bütün köpekleri aynı anda havlıyorsa mutlaka bir sebebi vardır"

bi de git konfiçyuss amuca yaaa :D

Neyse Birde Son zamanlarda japonya ve çinde popüler olduktan sonra buraya da sıçrayan "poo cafe" leri anlatayım :/

Öncelikle suwon şehrinde bir "kaka parkı" olduğunu biliyor muydunuz? kakasını yapan insanların heykelleri, duvar rsimleri falan....uzun uzun anlatmak istemiyorum burayı, 1-2 resim ekledim yorum size kalsın....

Poo Cafelere gelince :/ yiceğin yemeği alafranga tuvalet kaplarına benzeyen şeylerin içinde getiriyorlar :( dondurmaları kaka'ya benzetiyorlar falan filan...içeceğin erkekte adını unuttum şimdi, erkeklerin işediği o şeyin içinde getiriyorlar (yıllardır kullanıyorum adını bilmiyomuşum, şimdi farkettim :P ) nese...

niye böyle lokantalar var, ve niye çok popüler hiçir fikrim yok...

ilgilenmiyorumda....

sadece buralarda böyle yerlerde var...bunlarıda bilin istedim
o kadar :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder