5 Aralık 2013 Perşembe

Öylesine Çok Seviyorum Ki

seveni vardır, sevmeyeni vardır. bazıları da herkesin sevmesini ister, bazısı herkesin nefret etmesini.

benim ise başkasından bile kıskandığım büyük adam. öyle herkesin sevmesini istemiyorum.

demin maç izlerken bir fotoğrafını gördüm, taaa koreler de uykum kaçtı...

en sevdiğim şey insan bulmaktır: şimdi veya tarihte... o bulduğum insanlar içinde en özellerinden biri. osmanlı tarihine bakıyorum mesela; tayyip'tir, apo'dur çok benzeri var. oysa Atatürk çok özel bir insan.

hakkında olumlu olumsuz birçok şey biliyorum. nasıl dostlarımı hataları veya artı özellikleriyle seçmiyorsam onu da öyle sevmiyorum. her şeyi değerli benim için.

mesela trablusgarp'ta italyanlarla savaşmaya giderken bir kudüs maceraları vardır. tam benim kafamdadır.

sivri bir adam olmasına rağmen, hatta bu nedenle ittihat terakki içinde sevilmemesine, çoğu zaman insanlar onu dışlayıp enver paşa'yı tercih ettiği halde inatçılığı ile başarılı olması da hoşuma gidiyor.

yaptığı devrimler, kurduğu ülkenin hayalinin temeli zannedilen çok çok daha önceleri atılmıştır. mesela ta italya'ya savaşa giderken kudüs'teki yahudilerle bir toplantısında latin alfabesine geçmelerini tavsiye etmiştir. peki kendisi ile roportaj yapan o gazeteci ile arasındaki meşhur diyologlara ne demeli?

teşkilatçılığı da müthiştir. osmanlı onu gözlerken izin alıp gittiği şehirlerde hemen kendi gizli örgütünün şubesini kurmuştur. esasında devrimciler onun bu özelliğini çok incelememiş, araştırmamıştır, çok ders alabilirlerdi.

acayip biridir, sanki zaman yolcuğuyla geçmişe gitmiş biri gibidir. çok seviyorum...

bir çok yabancı tarafından sevilen lider. ingiliz'inden tut fars'ına lübnanlısına ıraklısına latin amerikalisina oset'ine rus'una kendini sevdirmis bir lider. tanıştıklarımın hepsi övüyor ve iyi bir insandi diyor.

türk şakirt'ler insanlik duygusundan nefret ettikleri için Atatürk'üde sevmiyorlar. hakkında yalanlar, iftiralar atıyorlar.

ha belirteyim çin'lilerin ders kitaplarında var. çinlilerle konuştuğum zaman Atatürk'ü biliyorlar.

kendisine saldırmanın nankörlüğün de ötesinde, bariz bir kötü niyetlilik olduğunu düşündüğüm lider. hayata hicbir şekilde objektif bakamayan bu kişiler o çok özendikleri laik olmayan müsluman ülkelerle türkiye’yi karşılaştırsınlar bakalım. hangi standardize gelişmişlik verisi olursa olsun bir karşılaştırsınlar, (eğitim seviyesi, çocuk ölüm oranları, kadın hakları, sanayileşme gibi) sonra da ellerini vicdanlarına koysunlar. bu ülkelerden bizi farklı kılan ne diye bir sorsunlar kendilerine?

kendisini beğenmediklerini ifade etmeye çalışan insanların, peşlerinden gittikleri liderlere bakınca, hepsini toplasan bir tane mustafa kemal etmeyeceklerini görebilirsiniz. her şeyi geçtim sadece eğitimi, bakışı ile bile ezer geçer...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder