5 Aralık 2013 Perşembe

Film tavsiyesi; Black (2005)

Gecenin bir vakti izledim ve resmen çakılı kaldım film bitene kadar. Ayrıcada birazda ağladım..Niy ağlatıyosun lan koskoca adamı..alacağın olsun pis yönetmen seni :@ he biraz ağladım dedim ya :S filmi izlerken başından sonuna dek gözyaşlarımı tutamadım lan. illa itiraf ettirdiniz adama.. filmde duygular o kadar yoğun hissettirilmiş ki izleyiciye, hüzünlenmemek elde değil seyrederken. Bir insanın görmese de duymasa da neler yapabileceği hakkında fikir veren bir film.

Aslında bu filmi ben 5-6 kere izledim, ilk izlediğimde ağla ağla ölmüştüm bir yerden sonra demiştim ya yukarda biyerde, sonraki her izlediğimde daha başında başlıyorum ağlamaya.. Muhteşem bir film.. muhteşem.

Bu filmi ölmden önce herkesin izlemesinin gerektiğini düşünüyorum, tabi izlemeyenlerede izletmesini. Hint Filmi olduğunu duyanlarda bi çekince oluyor. Olmasın :) izle lütfen.. Bu filmdeki kadar güzel bir görselliği en son Ki-duk Kim'in "Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring" de izlemiştim.

Filmin konusu kısaca; Kör ve sağır olan bir kız olan Michelle sekiz yaşında iken hırçın, kafası karışık ve hayatını sürdüremeyecek durumdadır. Dünyası "SİYAH"tır. Debraj onu karanlık ve karmaşadan ışık ve umuda yönlendirir. Çünkü o bir sihirbazdır. ;) kör, sağır ve dilsiz bir kızın çarpıcı öyküsü bu kısacası. her sahnesi ayrı bir güzel, ayrı bir duygusal. insanın kendi ile yüzleşmesi, sahip olduklarına şükretmesi için birebir...fazlada anlatıp spoiler vermek istemiyorum..Mümkünse ışıkları kapatıp karanlık bir ortamda izleyiniz, ışığı açmaya çalışanlara terlik fırlatabilirsiniz tabisi..

Filmden bir replik; "Beni unutursan, nasıl yaşayabilirim. "
...Orda çok duygulandım. Ne acı şeydir unutulmak. Unutulduğunu asla unutamamak..

Film iyi olur, kötü olur, seven olur, sevmeyen olur, bana göre bir çok filme kıyasla daha başarılı, ama birilerinin bazı filmlere tutku ile bağlandığını görmek beni de heyecanlandırıyor. İşte buda o filmlerden birisi..Özel bi film vesselam..Böyle kelimeler var bu filmde işte;

"benim hikayemdeki dünya farklı.
sesler sessizliğe dönüşür..aydınlık da karanlığa.
benim dünyam bu…
ne görülür, ne de duyulur.
benim dünyamın tek bir ismi var: siyah" ......

Yaa aslında varya erkanşii olarak çabuk koşun izleyin bu filmi demiyorum. mümkünse bu filmi aklınızın bir köşesine not alın. her insanı bekleyen kötü günler vardır bu filmi o günler için saklayın. kendinizi en çaresiz, en dipteymişsiniz gibi hissetiğiniz günlerin birinde izleyin...

Download yapabilme yeteneğiniz varsa adam gibi görüntü kalitesi iyi bir versiyonunu indirip izleyin..Yok ben uğraşamam derseniz şu youtube linkinden filmi izleyebilirsiniz;
http://www.youtube.com/watch?v=x2WOup29JwM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder