5 Aralık 2013 Perşembe

Kore'de Bankacılık

Okuldan çıkınca G-Mart'ın arkasındaki Hana Bank'tan biraz para çektim...Aslında bugün size yolda giderken karşılaştığım manyak koreli doktor'u anlatacakım ama hni hep birşey anlatırken konu konuyu açar ya, madem banka dedik, kısaca Kore'deki bankalardan bahsedelim biraz...

Kore'deki bankalara bayılıyorum açıkcası, mahalle içersinde küçük şubesi bulunan bankalar ev ortamı gibi, sıcacık bir ortamı var...Bana yakın woori, hana bak var, kampüsteki büyük banka'nın ortamı tam olarak böyle değil, bende biraz uzakta olmasına rağmen merkezdeki bankaya gidiyorum, dönüşte'de hem değişik şeyler yemiş oluyorum, hemde sağa-sola bakarken zaman geçiyor :D

Bankaya giriyorsun hemen güvenlik görevlisi sizi sıcak bir selamla karşılıyor (bunun güvenlik görevlisi olup olmadığından da emin değilim, sivil takım elbiseli birisi, hep kapının yanında duruyor ve gelenlerle ilgileniyor) neyse dedim -"yep anyeong exchange money please" hehe....

...(bir ipucu, korece bilmiyorsanız, ingilizce konuşmak zorunda kaldığınzda... bir adres, biryeri soruyorsanız eğer; uzunca ingilizce cümleler kurmayın! direkt sizi sonuca ulaştıracak kısa kelimeler kullanın, "işte bende şu kadar dolar var bunu won'a çevircem bla bla anlatmayın, direkt "exchange money" diyin geçin, adres sorarken ben şuraya şuraya nasıl giderim diye uzatmayın, direkt gideceğiniz yeri söyleyin...
Hele korelilere would, could, might ile başlayan ingilizce kelimeler kullanmayın, bunlarla başlayınca afallıyorlar, bunlarla cümle kuramıyorlar...bunlar yerine have, can, must kullanmaya bakın)...Starving kelimesini kullanmayın, onun yerine I'm very hungry...I'm exhausted yerine I'm very tired gibi şeylere dikkat ederseniz anlaşmamak mümkün değil...

Neyse banka'nın içersinde çay-kahve, kek, şeker ikramı var :D - O kapıdaki görevli herşey ile ilgileniyor...Sıra alıyorsun, sıra sana gelince hemen yanına geliyor, buyrun efendim falan filan, veznedeki kadın ayakta karşılıyor seni, verdiğin parayı iki eliyle tutmasıda gözümden kaçmadı hee :D

~~ Bi geçen sene tatsız, gıcık bir olay yaşamıştım onuda duvarıma yazmıştım galiba, özetle banka müdürü, para çekmem için pasaport'umu göstermem şart demişti, geri dönüp pasaportumu getirdim, banka müdürü yoktu, veznedeki kadın pasaporta gerek yok demişti :DD

Birde değişim oranlarından bahsedelim; Mesela Türkiye'de bankada para değiştirmek hesaplı değil, döviz büroları daha uygun...aynısı amerika, tayland ve japonya içinde geçerli ama kore'de pek bir fark göremedim...arada bozuk para farkı var, döviz bürosundan bozdurunca daha çok demir, bozuk para veriyor :P haha

Banka ATM'leri ayı bir olay kesinlikle bizim ATM'lerden daha güzel, havalı görünüyor, daha fazla options'lara sahip...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder