5 Aralık 2013 Perşembe

Kore'den Japonya'ya kısa bir gezi

Yoksa sizde Japonya laştıramadık larımızdan mısınız?
(bu cümleyi türkçe bildiğini düşünen koreli arkidiş için yazdım -_- şimdi türkçeyi bırakabilirsiniz sanırsam, tdk'dan filanda sonsuz özür kkkkk)

Dün sözde geçen yıl Yonsei'de tanıştığım Danimarkalı arkadaşımın, bana skype üzerinden attığı fotoğrafların olduğu yerleri görecek, bugün ve yarında alışveriş yapıp Cumartsi günü Koreye geri dönecektim amma velakin Yonsei korece sınıfından Japon arkadaşlarım burada olduğumu görünce beni aldılar götürdüler kendi diyarlarına...

Tabi yaptığım planlar yalan oldu, otele döndüğümde ise biraz rahatsızlandım (ya orada arkadaşların ikram ettiği abidik-gubidik yiyecekler dokundu yada onlar ormanlık biryerde yaşıyordu, malum mayıs ayı polen ağaçları falanda dokunmuş olabilir, odama döndüğümde kendimi sıkıntılı, mutsuz, keyfi kaçmış, sanki çok kötü bişey başıma gelmişte, ne olduğunu bilmiyormuşum gibi hissediyordum) buna rağmen değişik yerler gördüm, buna değdi galiba, yani sanırsam....; gerçek yeşili, gerçek ormanı, gerçek çimen rengini, gerçek ağaçları :/ bizi Türkiye'de çok fena kandırıyorlarmış olom...Sakın bana Yeşil Bursa diye bir kelime ile gelmeyin terlikle değil, takunyalarımla kovalarım valla....

Hani yerindelik kuramı diye bir kavram vardır ya...Hani mesela Türkiye'desin dir ve Safranbolu, Cumalıkızık (evet bursadayım hala görmedim kkk), Efes, Aspendos, Noel Baba Kilisesi (burayı görmeden ölürsem gözüm açık giecek valla, bu yaz inşAllah), Pamukkale, Kapadokya gibi şimdi benim yazarken aklıma gelen, bu örneklerin çoğaltılabileceği eşsiz yerleri görmek için hep zamanı ötelersin...Çünkü buralar nasıl olsa Türkiye'dedir, nasıl olsa birgün gidilir görülür...Hatta daha manyağını söyliyim kaç yıl İstanbul'da benim gibi üniversite okumuşsundur, orada yaşamışsındır ama gidip çok merak ettiğin Yerebatan Sarnıcı'nıcı bir türlü görememişsindir, çünkü nasıl olsa İstanbul'dasın dır birgün görürsün işte diye düşünürsün...Kore'de de aynı durum var, oraya eğitim almak için uzun bir süreliğine gitmişsindir, nasıl olsa birgün görür ziyaret ederim diye görülmesi gereken yerleri görmeyi hep ertelersin, Türkiye'den birisi 10 günlüğüne gelir Kore'ye, senin aylardır yaşamana rağmen göremediğin yerleri görüp döner evine...

Kore'ye gelmeden önce çok görmek istediğim yerlerden biriside Myeong-dong denilen bölge idi...Burayı bile gideyimde göreyim demedimde, hani tesadüf eseri gördüm diyelim :p Metro ile camdan bakarken Dominos Pizza görülür, o anda göbek acıkmıştır, wuhaaa denilerek ilk durakta inilir, soldan tekrar metroya binerek geri gelinir ve dominos pizzaya giilir....Çıkışta tam karşıya bakılır, ilginç binalar, acayip acayip kalabalık yerler farkedilir...Nerde çokluk orada öhööö ayy bi gıcık tutdu cümleyi tamamlayamadım :P neyse meraka yenik düşülür gidilir, o da nedir? anee burası Myeong-dong'dur hehehe

Bu kadar şeyi niye anlattım? Şu 4 günde Japonya'da yaptıklarım, yaşadıklarım yüzünden...4 güne o kadar çok şey sığdırdım, o kadar değişik yerler gördüm ki....Sanırım buraya eğitim için veya hani şöyle bir şekilde 6 ay falan yaşamak için gelseydim, belki bu gördüğüm yerleride erteleyecektim, nasıl olsa birgün görürüm diyerek hiç görmyecektim :P

Japonya'da tek başıma olduğum için hani anlatacak çok bi malzeme yok ama gördüğüm yerleri abartarak, ballandıra ballandıra anlatacak bir çene var bende olom :P Döndüğümde bir blog gibi bir yerde bu anıları anlatmak isterim...

Japonya'da öyle güzel yerler, binalar, özellikle bahçeler var ki...İddia ediyorum rastgele şöyle 10 tane fotoğraf çekin, 9 tanesi tablo diye duvara asılır :P Japonya da ışıklı fener lambalarına da çok önem veriyorlar, ben bu uzakdoğu ışıklı fenerlerini bir başka seviyorum, Kore'de pek görememiştim ama burada sokaklarda görmek çok güzeldi benim için >.<

Birde şu benim kaldığım Otel'in adresini falan alıp paylaşayım sizle, gelince burada kalmaya bakın, gece lobiden veya odadan karşı caddeye bakmak müthiş birşey yaaa....O ışıklı binalar falan...Keşke çok param olsada şu kaldığım odayı satın alıp rezidans yapsam lan, hep burada yaşasam nolurdu sanki..pis ali ağaoğlu -_- Bu gece kandil namazından sonra bir dua gönderelim bakalım kabul olcak mı :D

......Ama en iyisi siz şu Kore planlarızı erteleyin ve Japonya'ya gelin. Hele Video oyunları seven bir erkekseniz, manga okur, anime izler, Cosplay giymiş Japon kızlarını süzüm süzüm süzüp çok pis keserim derseniz...Buyrun gelin...Burayı seveceksiniz :D Akihabara diyorum başka birşey demiyorum, butür ataridir, eletronik oyuncaktır şeylere meraklıysanız bak gel gör, sonra öl diyorum :P

Benim çocukluk ve ergenlik dönemimde hayatımın önemli bir kısmını işgal etmiş, günümüzde ise yerini intrnet cafelere bırakmış, bazı AVM'lerde küçük odalara terk edilmiş.... ARCADE (atari salonları) burada hala yaşıyor :S Hemide işte ne biliyim Capcom Salonu, Namco Salonu, Taito Salonu gibi bina bina :D vee hala popüler, hala kalabalık...90'lı yıllar gibi....Bak hala duruyo,atla gel :D
























3 yorum:

  1. Japonya'ya gitmek istiyooruummm����

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Temmuz 11 2016 yolcusuyum. Kore-Japonya gezisi yapacağım. Sizin yardımınıza ciddi anlamda ihtiyacım var:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Temmuz 11 2016 yolcusuyum. Kore-Japonya gezisi yapacağım. Sizin yardımınıza ciddi anlamda ihtiyacım var:)

    YanıtlaSil