5 Aralık 2013 Perşembe

Kore'de bile aklıma takılan küçüklük takıntısı

Kore'de Bile Aklıma Takılan Küçüklük Takıntısı -_-

Dün gece TV'de yayınlanan bir Kore yarışma programında;
"3 silahşörlerin adını söyleyin" denilen soruya...
....yarışmacı; (Athos, Porthos ve Aramis) dedi ve cevap doğru kabul edildi ya la...
Oysa 3 silahşörler 3 değil, 4 kişiydi en son hatırladığıma göre :P

Kanala e-mail atacaktım ama; "40 haramiler de sandığınızdan daha kalabalıktılar..." diye küstah bir cevap almıyım, gece gece ağzımı bozmıyım diye vazgeçtim :D

Hepimizin bildiği gibi 3 silahşörler Dartanyan'nın evden ayrılıp kraliyet silahşörlerine katılmasını anlatıyor...(D'artagnan şeklinde yazılır aslında, fransızca bilmediğimden dö' mü, de' mi nası okunur bilmem haha Dörtanyan olsa komik olurdu lan haha, ama sizde farkettiniz mi? Dartanyan olsa bu seferde Ermeni ismi gibi olurdu :D )

....Lakin küçükken aklımı ziyadesiyle kurcalamış olan durum, bu 4 lavuğun neden "3 silahşörler" diye anıldığını bir türlü anlayamazdım....Kore'de de durum farklı değil; 3 silahşörlerin 3 kişiden oluştuğu düşünülüyormuş demekki :D Dartanyan'ı kimse adamdan saymıyor mu ne :(

~~ Şimdi bu 3 silahşörleri, Kore'de yollarda görsem, bir çift sözüm var kendilerine;

- abi, dört kişi olduğunuz halde neden kendinize üç silahşörler dedirtiyorsunuz? Dartanyan'ı adamdan saymadığımız için mi? Çekik gözlü değil diye mi bu ayrımcılık, bu faşizan tutum?

~~ Türkiye'de Görsem;

-abi siz üç silahşörler değil misiniz?
-evet
-peki niye 4 kişisiniz?
-ne içtin lan sen?

~~ Trabzon'da Görsem :P ;

- abi siz üç silahşörler degil misiniz ?
- hayır biz kırk haramileriz xD q!!@we~rp$ot!!ew~!!!jh
- e şey o zaman niye dört kişisiniz?
- nöbetçi bıraktılar bizi. sen onu bırak da bizim mağrada ne işin var onu söyle önce!

xD gaçııınnnnn...

~~ Bu kitap'ın kaynağı Fransa'da da böyle tartışıyolar mıdır; Les Trois Mousquetaires (ingilizcedeki sivri-sineğe benzediğinden hiç unutmam yazılışını) hakkında :D

Yoksa saf saf bi Koreliler, bi de ben mi kafayı taktım bu; "Üç silahşörlerin dört kişi olması" durumuna bilemedim :D

En son "ku vak vak vak" şarkısındaki "ku"nun kuğu olduğunu öğrenmiştim....Şimdi ise 3 silahşörlerin aslında 4 kişi olduğunu, 40 haremilerin ise aslında daha fazla olduğu öğrendim...Diğer merak ettiğim başka bir konu ise; kız mezlek lisesine giden kızların kimin için süslenip, püslendiği....okul full kız lan :D .....enteresan....
..Cehaletle savaşım sürüyor efem....

~~ Ne demişler İlim Kore'de bilem olsa gidip alınız.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder