5 Aralık 2013 Perşembe

Kore'de Çamaşırhane

Koreye geldiniz, birikmiş kirliler ne olacak?

Eğer turist iseniz şehir merkezlerinde veya 백화점 denilen Department Store'lerin içersinde çamaşır yıkama yerleri mevcut..

Lakin öğrenciyseniz veya uzun süre Kore'de kalmayı düşünüyorsanız buralar hesaplı olmayabilir...

Ben size üniversitemin çamaşırhanesini tanıtmak istiyorum size; makinalar nasıl çalışıyor, çamaşırlar nasıl yıkanıyor? Gördüğüm kadarıyla çamaşır yıkama makinaları Samsung ve LG'nin tekelinde, sistem heryerde aynı olmalı, yabancılık çekmezsiniz...

Yonsei Üniversitesi'nin çaşırhanesi Food Court, yani kantinin bitişiğindeki katta, orası hem kalabalık, hemde elimde çamaşırlarla uzun bir yol yürümek istemediğimden, ben kaldığım sk globobal house içersindeki çamaşırhaneyi kullanıyorum...

Çamaşırhane yurt'un B1 katında bulunuyor...Bu katta ayrıca internet odası, study odası, body building odası ve buraya varmadan arkadaki büyük kapıdan çıkarsanızda yer altındaki yemek yenek yerlere, kahve içilcek yerlere ve G25 denen minik markete gidiyoruz...

* Body Building salonu unisex ama çamaşırhaneler male ve femle diye ayrı odalar da....

* Kızların çamaşırhanesi daha temiz, pırıl pırıl görünüyor lan :(

Neyse çamaşırhane'den içeri girdiğimizde 2 bmlüm karşılıyor bizi...Aşağıdaki resimde gördüğümüz gibi...

- Sağ tarafta televizyon var, kapalı ise açabiliriz karşısındaki sandalyelere oturup orada izleyebiliriz....

-Televizyon'un altındaki büyük masa'da elbiselerimizi ütüye hazır hale getiriyoruz veya katlama işlemlerini yapıyoruz...

- Resimde televizyon'un yanındaki yeşil kutu para bozdurma makinası :D içine kağıt 1.000, 5.000 ve 10.000 lik parayı koyuyoruz bize anında 500 er'lik bozuk paralar şeklinde geri veriyor.

- Televizyon'un diğer tarafında ütü masa'sı var. Ütü'nün önündeki küçük kutudaki büyük düğmeye basınca ütü 10 dakika boyunca çalışmaya başlıyor, 10 dakia bitmeden yine düğmeye basarak süreyi artırabilir'siniz :D

- Çamaşır makina'sının yanındaki büyük atm makinasından deterjan ve çamaşırları koymak için büyük bir poşet alabiliriz, fiyatlar şöyle;

* Deterjan; 500won
* Büyük poşet; 500won

Burası ilk hafta alışana kadar iyi olabilir ama dha sonra birmarketten büyük deterjan, yumoş :P ve çamaşırlık almak daha mantıklı ve hesaplı olur...

- Eveet geldik makinalara;
Karşılıklı 6'şar tane toplam 12 tane makina var...
ilk sıradaki makinalar çamaşır makinası, karşıdakiler ise kurutma makinası.

Fiyatlar şöyle;

Çamaşır makinası: 1,000won
Kurutma makinası: 500won

* Çamaşır makina'sının üstündeki deliğe 2 500won atıyoruz ve makina çalışmaya hazır hale geliyor...40 dakika'da yıkıyor...

* Kurutma makinası da 45 dakika çalışıyor ama ilk seferde nemli çıkaryor, tam kurutmuyor, bitince ikinci 500won'u atıp 90 dk beklemek daha iyi sonuç veriyor....

- Çamaşırhane hafta sonları, özellikle pazar günü çook kalablık oluyor...ben cuma gece veya cumartesi gece 2'den sonra kullanıyorum, sadece ben oluyorum...televizyo'nu açıyorum kadın dedikodu kanalı ile vakit öldürüyorum :P cidden öyle bir kanal var bizdeki kadın programları gibi, kadınlar derdini anlatıyorlar, ağlıyorlar, yuhalıyorlar falan filan..

Koreli kadın deyor; itiraf ediyorum, kocamı aldattım çok pişmanım, anladı ve beni bıraktı, geri döön KİM...seyirci kadınlar wwuhuuu nasıl yaptın bunu dııt dııt...
burdaki kadın programları daha fena puhehe
kadınlar heryerde aynı yaw :P

:D:D:D Kore'deki diğer üniversitelerde aynı sistemi mi kullanıyor merak ediyorum, yazarsanız sevinirim, tabi birde Türkiye'deki yurtlarda kalan arkadaşlarda sistemin benzeyip benzemediğini anlatırsa merakımızı gidermiş oluruz :D

1 yorum:

  1. Türkiyede bedava :D Devlet yurdunda kalıyorum her katta 3 çamaşır makinası 1 kurutma makinası var genelde boş oluyorlar sadece deterjanını yumuşatıcını kendin alıyosun makinalarda para sistemi yok :D

    YanıtlaSil