5 Aralık 2013 Perşembe

Kore' de yılın son geceyarısı sinema deneyimi

......Superman Man of Steel (맨 오브 스틸).....

O bir uçak mı?
저거 비행기인가요?
Hayır, o Superman!
아니요..수퍼맨입니다.
Superman ayrıca bir Clark Kent olarak biliniyo, veya "the Man of Steel."
수퍼맨은 또한 클락 켄트 나 "강철 사나이" 로 알려져있죠.

Dün gece Capon bi arkadaşın evinde kaldım, olom yarın şu superman'e gidelim, Türkiye'ye kadar dayanamıycam diye bişey çıktı azımdan, O çin çan çon'da neden gece matinesine gitmiyoruz gibisinden bişey diyince…. wow şimdi mi, tamam lan gidelim...dedikten sonra.... hooop gece yarısı sinemadaydık...

İlk defa gece sinemaya gittim lan :D Normalde Kore'de sinemalar gece yarısı çok dolu olmuyormuş ama bu sefer, ilk gün gösterim olduğu için kalabalık fena değildi. bazı kore sinemaları sabaha kadar açıkmış; seoul'e diğer şehirlerden ziyarete gelen öğrenciler, devlet yurtlarında kalan öğrenciler ve az parası olanlar 3 bilet alıp sinemada sabahlıyormuş, öylesi daha ucuz oluyormuş, otelde kalmak yerine. Kore'de devlet yurtlarına belli saatleri kaçırınca içeri sokmuyorlarmış, metro'da gece çalışmıyor...neyse...

Sinema ‘ya gece-yarısı çift olarak gelenler çok gıcık, hani o saatte gelince mi böyle davranıyorlar bilemiyorum ama yanlış filme gelmiş lavuklar, madem amaç film izlemek değil, amaç farklı niye superman!!! başka bir filme gidin lan...

Bizim türkiyedeki sinemalarda çiftler taa arka koltuklara giderler ya genelde, bu lavuklara göre heryer arka koltuk :D yani perdenin önünde bile otursalar sanki arka koltuktalarmış gibi rahatlar :S önümde yiyişen koreli çifte şöyle soraydım;
- alooo burası arka koltuk değil lan
+ baba bize heryer arka koltuk

Çook gıcıklar yaa...görmemişin sevgilisi olmuş :D Birde bazen facede olsun başka yerde olsun türk arkidişlerin iletileri aklıma geliyor böyle şeyler görünce; "ayy bu koreliler çok masum, çok utangaç, aşkı çok masum yaşıyorlar gibisinden şeyler..." keşke olaydınız yanımda diyesim geldi, eğer bunlar utangaçsa bilemiyorum yani, tdk bi zahmet değiştirsin utangaçlık tanımını :S

Bu arada sinemada arka koltuğu seçen sevgili arkadaşlara bişey söylemek istiyorum :D hepimiz biliyoruz arkada naaptınızı :D pislikler :D yani yemezler arka koltuktan perde daha iyi gözüküyor bahanesini :P

Neyse daha önceden böyle uzaylı, yaratıklı filmlere koreli kızlarla gidip pişman olduğumu anlatmıştım ya, bu listeye japon adamlarıda ekliyorum. Çok gıcık oldum yaaa... Hani ben...erkan... yolda bir karınca yuvası görüp, yanlışlıkla bir karıncayı ezmiyim, karıncaların keyfi, yuvası bozulmasın diye yönünü değiştiren ben, bir japonu öldürmek sitedim. O nasıl bir şeydi yaa :D Hani japon yarışma programlarında heyecan sesleri çıkarırlar ya buda öyle..

Superman kostümünü giyer, ekranda gözükür, bizim caponun sesi;
- uwaa wakkaru dakkaruuu kokororo
- mimamasuu sorewaaaaaaaa

Çok gıcıktı yaa...dur daha geç değil..gidip ümmüğünü sıkemde gelem şunun :D
hani bir laf vardır yaa, öfke ile kalkan zararla oturur, biraz öfkenizin geçmenizi bekleyin pişman olacağınız bişey yapmadan önce diye. bak kaç saat geçti, üzerimdeki gıcıklık nefrete dönüştü, hala öldürmek istiyorum kendisini, duygularımda değişen hiçbişey yok yani :D Sağolsun Japoncadan da nefret ettirdi kendisi, bu adamlar nasıl robot falan icat ediyor lan, çok heyecanlı lavuklar haha :D

Sinemadan çıkınca büyük bir supermarkete gittik, bu tür marketler bizdeki benzinci marketler gibi 7/24 açık, hiç kapanmıyorlar ve o saatde millet aileleriyle gelip alışveriş yapıyorlar, hayret yani :D mesai saatleri gece olanların sayısı fazlaca olduğundan böyle yapıyorlarmış...Gece marketde takılmakta keyifliydi, hoşuma gitti vesselam :D

filme gelince, bu seferki film aşırı gerçekçi geldi bana, çok sevdiğimi söyleyemem ama bazı noktaları hoşuma gitmedi değil hani :D annemin dediği gibi; lan nerdeyse 30 yaşına geldik hala superman peşinde koşuyoruz ama üzgünüm 50 yaşında bile olsam değişmiycem herhalde :D

bide superman rolündeki abi ne kas yapmış öyle bee..bi kendi göbeğime bakıyorum hoop hoop zıplıyo, birde abiin baklava kaslarına, hayat'dan soğuyorum :S

filmde ki zod'u tip olarak beğenmeme rağmen "kneel before zod" demeyen bir general zod düşünülemez... harbiden bi kere bile demedi ya la kneel before zod :/

amerikan ordusu gene klasik. sanki denk güçte bir devletle savaşıyorsun. insanda biraz şaşırma, korkma olur, karşında uzaylı var. "noluyo ya" bile demedi adamlar.
russell crowe baba'ya hasta oldum, çok yakışmış o kostüme, rolüne, bu adamı bi başka seviyorum ben :D kevin costner babayada saygılar...

filmdeki en gıcık olduğum sahne, izlemeyen okumasın, çok pis spoiler; superman hasmını asla ama asla o şekilde öldürmez. kendi de pişman oldu gerçi.
kripton'un genel atmosferini beğendim. belki de filmin en çok beğendiğim yönü bu oldu..

filmde mizah yoktu. mizah olmayan, izleyiciyi en az birkaç defa güldürmeyen süper kahraman filminin hayat damarlarından biri kopmuş demektir. ki bir sahnede öylesine sırıttım, o tırlı sahne...

filmdeki gerçekçilik unsuru; superman'in hikayesine baştan ters. adam uçuyor, süper kahraman, sen neden bu insanın bunalımlarını, iç savaşlarını, toplumda yer edinmeye çalışmasını anlatmaya çalışıyorsun ki? komik kaçmış, ve hikayeye hiç oturmamış, zorlama olmuş. sadece çocukken sınıftan kaçma sahnesini beğendim, güzeldi. ama koca adam olmuş, hala 'napsamki lan' diye ortalarda dolaşan clark zorlama...

Şimdi listede kalan diğer filmler; World War Z, Star Trek into Darkness, Pacific Rim, Riddick, The Wolverine, Elysium, After Earth - Bunlarda Türkiye’de izlenecek inşallah.. Japonsuz, Hatunsuz :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder