5 Aralık 2013 Perşembe

Kore'de pastahane & simit sarayı

Yatcaz kalkcaz, yatcaz kalkcak hooop Koredeyiiizzzz :P Kore'ye geldiğimde ne yicez, ne içcez diye dert edinmenize göre yok :D Pilavlı, makarnalı, tavuklu, balıklı menüler haricinde, sınırsız tost çeşitleri ve Paris Baguette diye birşey var :D

Yamulmuyorsam bu Paris Baguette hala bizim ülkemizde yok...Bildiğin pastahane... içersinde; kek, kurabiye, dürüm tavuk, çeşitli sandviçler, salata çeşitleri, yumurtalı acayip acayip şeyler ve pastaların olduğu bir yer...Şekerli minik kurabiyelerine bayılıyorum...Yumurtalı ekmekleride süper...Vegetable cheese pannini denen şeeyin tadı lezizz, bildiğin yummy...Ha bide içi böyle marollu, havuçlu ve ezilmiş tavuk etli yuvarlak dürümler var ki görünüşü bile al beni diyor :D Ki sık sık alıyorum :S

Ayrıca ekmek çeşitleride vaar...Ama bunların ekmek anlayışları ile bizimki farklı :D Ben ekmek alınca yanına mesela yumurtalı salata falan alırken bunlar ısıra ısıra simit gibi yeyeolaaa :D

Ha tek gıcık yanı bazı ortak şeylerin bulunmasına rağmen her Paris Baguette şubesi birbirine benzemiyor -_- Seoul'de başka biryerdekine gitmiştim, aneem milletin Paris Baguette'nde neler var neler, bizim yonsei'deki ile karşılaştırınca sinir oldum :S

Koreye geldiğim ilk akşamı buraya girem dedim...Kapının önünde bekliyorum nasıl açılcak acaba lan bu kapı diye :D 5 dakikadır kimsenin-gelip girdiğide yok... tam geri dönerken içerdeki adam vücut hareketleri ile birşeyler anlatmaya çalıştı sonra çaktım olayı...Hemen kapının sağında uzun siyah bir düğme var, oraya basınca açılıyomuş kapı kkkkkkkkkk işte dil bilmeyince böyle şeyler oluyoo :D

Haaaa pür dikkat; Paris Baguette'de domuz etli sandviç menüleri de var :S ilk koreye geldiğimde malesef bir kaza oldu burada -_- dikkat etmekte faydaa var :D Üzerini okumadan herşeyi almamakta fayda var :D ki zaten üzerinde ne var ne yok herşeyi yazyor adamlar, kalori durumlarıda dana gibi bir yazıyı ile ürünlerin üstünde var...Ama tabiki korece :D Korce domuz'un adını ezberlemekte fayda görüyorum :D

Sonra nedendür bilmiyorum hatunlar burayı çok tercih ediyor lan :S dürüm, pasta mı alıım yoksa... sağı solu kesip, göz zinası mı yapııım derken baya zaman geçiriyorsun içeride... :P Bu işe bir çözüm bulmaları lazım -_-

Ucuz mu derseniz?? Ucuz şeylerde var ama hani alacağınız şeyler 2-3 şeyi geçince hooop 10.000 won'u geçiyor toplam tutar...Misal 3.500'e de salata var 6.000' wona da :D 1.000 won'dan daha ucuz mini kurabiyeşçiklerde var :S

Bazı şubelerde hemen herşey paketlenmiş eline alıp tepsilere atıyorsun sonra ödüyorsun.....Bizim yonsei dekiler ise hemen hemen herşey ortada açık-büfe...bir eline tepsi bir eline (anee o cımbıza benzeyen aletin adı neydi unuttum :/ spatula mıdı yaa) neyse ondan alıp kasaya gidiyorsun orada tek tek paketliyorlar :S ama çok geç saatlere kalınca çoğu şey kupkuru oluyor ve hijyenik olmuyor...diğer şubelerinde daha iyi bence....

Şube şansınız yaver giderse bulunduğunuz mahallede, ne yicem diye düşünmeye gerek kalmıyor + olarak buranın alternatifleride bolca var....Starbucks'lar manyak, deli popüler burada, kardeşimden duyduğuma göre bursada'da heryere açılmış, sanırım Türkiye'yede yayıldılar iyice...darısı ..başına...Ha Koreye ilk geldiğimde ezik bir Koreli arkadaşım gel bak seni bir kahveciye götürcem, çok beğencen dedi, beni kolumdan tuttu, heyecanlı heyecanlı anlatıyor...Bi baktım starbucks'a getirmiş :S yüzüne baktımmm...dalga mı geçiyon len dedim...bizde de var bu kkk inanmadı nasıl olur falan diyor? sanki starbucks kore markası haha nasılda sahiplenmişler yaa :D canlarım benim :S Starbucks gören masum Koreli :P






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder