5 Aralık 2013 Perşembe

Kore Metro'sunda Çılgın Anlar

Kore'de Metro'sunda Çılgın Anlar &
Koreli Erkeklerin Kumar Oynama ve İçki İçme Sorunları

Bu akşam yaşadığım bir başka olayı anlatana kadar genel hattı ile Kore metrosu'ndan bahsedelim biraz...

Kore Metrosu'na Binmek

Kore metrosuna binmek için kredi kartına benzer bir kart alıyorsun...Benim aldığımda 2.500 won'du. Bu kartı 1 kere alıyorsun sonra içine dolup yaptırıyorsun akbil mantığı ile...Bu kart marketlerde falanda satılabiliyor...Bu kartların çeşit çeşit versiyonları var, ön yüzünde ünlü korelilerin fotosu olabiliyor, benimkinde Yui'nin fotosu var...

Kartı doldurmak çok basit;
Umm böyle 3-5 arası sıralanmış atm'ler var istasyon girişinde...kartını biyere sokmadan, soldaki kutuya bırakıyorsun ardından ne kadar dolup yapmak istediğini seçip, paranı gönderiyorsun...Ben genelde 50-100 bin won'luk dolduruyorum...Çünkü bu kartlar sadece metro da değil, aynı zamanda lokantalar da, cafeler de, marketlerde de kullanılabiliyor...Turist olarak gelirseniz 10 binlik veya 20 binlik doldurmak yeterli olur...

Ha birde metroya binerken kartı okutuyoruz ya, aynısını çıkarken de yapıyorsunuz...

Metro Hatlarını tanımak...

Haritaya baktığınızda toplam 9 hat'dan oluşan ve her hattın kendi renklerine sahip olduğu bir şema görüyoruz...ama mavi ve kahverengi tonları birbirine çok benziyor ben bazen karıştırıyorum bunları...

yine haritada... şu işarete benzeyen "@" duraklar var...Bunlar transfer noktaları...mesela 4. istasyondan 6 istasyona geçebiliyoruz...

* Transfer istasyonları bazen yakın olmayabiliyor..yani 2. istasyondan çıktınız, 4. istasyona transfer olmak istiyorsanız soldan merdivenleri çıkıp karşıya geçiyorsunuz baya yürüyüp diğer istasyona varıyoruz...yani mesafeler yakın değil...

* Her istasyonda dakikada bir veya 5 dakika da bir metro geçiyor diye birşey yok, benim bulunduğum ewha sinchon istasyonunda (megabox) 1 saatte bir metro geçiyor...Aşağıdaki istasyona gitmeye üşeniyorum bazen...saatini ayarlayıp bununla gidiyorum 4.line seoulstation'a...Orada Lotte Mart diye bir alışveriş merkezi var, haftalık yicek, içecekleri oradan stokluyorum...

* Eğer Koreye ilk gelişinizse ve kap, kaçak :P lazımsa "DAISO (다이소)" denen markete gidiyoruz, oradan ucuz tencere, tava falan alıyoruz..Dandik ama türkiye'ye dönüşte arkada bıraktığınızda üzülmezsiniz...

Yani metroların da alışılmayacak zor birşey yok...Bazen metro yerine; tank, doğalgaz tüpleri taşıyan vagonlar görebiliriniz, bir acayip ve korkunç anlar olabiliyor...

Metro'nun İçinde Hava Nasıl?

Kore'nin bankalarını, karakol ve hastanelerini görmüş biri olarak şunu söyleyebilirim..Korelilerin hepsi sanki bir akraba, aynı aile'nin bireyleri gibi, birbirleri'nin yanında çok rahatlar...Yani adam karşında ayakkabılarını çıkarıp üstüne oturabilir veya bir başkası ayakları ile burnu, kulakları ile rahat oynayabilir ve dahası...

Metro'nun kapısından girişteki hemen sağdaki koltuklar yaşlılar için..Onun karşısındaki koltuksuz yer ise özürlü vatandaşlar için...İtiraf ediyorum ben oturmayı sevmediğimden hep burada seyahet ediyorum :D yani metro'da bu bölümde bir batılı tip görürseniz bir türkçe merhaba deyin belki oda size merhaba der, kim bilir :P birde batılı biri ortalarda oturunca bir rahatsızlık, utangaçlık ve çekingenlik hissediyorlar, boşu boşuna ortamı germek istemediğimden uzakta takılıyorum :P

Haliyle yaşlı Korelilerin karşısında olduğumdan onlarla ilgili çok manyak anlar yaşadım ve yaşıyorum...

Bu akşam dönüşte karşıdayım yine..
-Yaşlı Koreli kadın kalkıp yanıma geldi, korece biliyor musun dedi,
-konuşursanız sizi anlayabilirim ama çok iyi bilmiyorum dedim...
-çalışıyor musun işin var mı dedi...anlattım durumu
-sonra evin var mı nerede kalıyorsun dedi, ben türk'üm dedim
türkiye'de evim var ama burada şurda şurda kalıyorum dedim..
(ama biryandan düşünüyorum niye bunları soruyor diye, esra erol'de gibi hissettim kendimi) :D
-kadın dedi; bak bu telefondaki benim kızım, telefonunu vereyim onunla görüş dedi
-nasıl yani huehhe falan ettim..
-bak ben kocamdan ve kardeşimden çok çektim dedi, çok kumar oynuyorlar ve içki içiyorlar,
onun koreli birisi ile beraber olmasını istemiyorum dedi, batılı bir damat istiyorum dedi
-teşekkür ederim dedim, telefonu aldım ben iniyorum
....yumrukları ile yakamdan bir kavradı
-lütfen oğlum ara falan :D dedim noluyoruz hemen kaçtım...

Konu açılmışken kumar ve içki anladığım kadarıyla çok büyük bir problem kore'de..
içki için karısını, çocuklarını döven, şiddet uygulayan koreli baba, sevgili haberleri rutin ama,
kumar oynayıp evini, herşeyini kaybeden, karısını, kızını borçlarına karşılık satan şeylerde duydum...

Geçen yaz internette tanıştığım bir Koreli kızla bir bank'ta otuduk, konuşuyoruz;
İşte Ulsan'da oturuyordu bu, ablasını görmek için seoul'e gelmiş, o arada senide göreyim demişti..
Dedim ilk defa mı buralara geliyorsun;
hayır dedi, biz daha önce Incheon'da yaşıyorduk, 2 yıl önce Ulsan'a taşındık..
Dedim neden Busan değilde Ulsan? yani orası daha gelişmiş ve güzel değil mi?
Bana bu hikayesini anlattı şok oldum; babası kumar borcu yüzünden çok borçlanmış, annesi evi terk etmiş, babasıda kaçmak için küçük bir kasabaya yerleşmiş, hayata sıfırdan başlamak için öyle bir yer en iyisiymiş....

Yani gördüğünüz gibi kumar birçok aile'nin hayatını altüst etmiş ve etmekte Kore'de...

Neyse aklıma gelen Metro'daki ilginç anlar...

- Yine yaşlı teyzeler kartını, telefon numarasını verip çocuğuma, torunuma ingilizce öğretir misin, özel ders falan verir misin diye baya ısrarcı olabiliyorlar...Hatta elime para sıkıştıryorlar baştan, dedim noluyoruz :D
- Eğer Türkiye bayraklı tişört veya bileklik takıp metro'ya binerseniz çok çok güzel ve harika sohbetler yapabilirsiniz, bunlarıda başka bir konuda anlatırım...
- Yine ingilizce pratik yapmak için yanıma gelip, utana sıkıla mrhaba diyen genç, ergen koreliler :D
- Türk olduğumu söylediğim bir hindistanlı'nın kaç tane karım olup olmadığını sorması, bunu okulda da sormuşlardı -_- olom önce evli olup olmadığımı sorun len...
- Yine bir yaşlı teyze yüzüme dokunuyor, bizim Koreli adamlarda böyle sakal çıkmıyor, siz batılı adamlar çok erkeksi görünüyosunuz falan diyo..diyo da dokunmaları hoşuma gitmiyor :D

yine birçok action'a hazır olun...Kore'de bir batılı olarak metro'da seyahet etmek çok ilginç olabiliyor, hele sık sık kullanıyorsanız bu ulaşım aracını, birinde birşey olmazken 4. binişinizde bir action olabilir :D

1 yorum:

  1. Merhaba
    Şuan Tayland'da yaşıyorum üç ay içinde Güney Koreye gelicem. Türkiyede bazı özel sebeblerden dolayı okulumu yarım bıraktım ve son senemi okuyamadım. Korece de temel birkaç şey biliyorum ama ordaki yatılı okullar hakkında hiçbir fikrim yok. Ev tutmayı düşündüm ama bilmediğim bir ülkede yalnız yaşamak iyi bir fikir değil diye düşündüm. Bana fikir verirseniz ve yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil